سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45812
  • بازدید: 255
  • 1403/02/23 - 15:57:07

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هشدار داد؛

هشدار خطرتندباد و رعدوبرق در اردبیل

کارشناس هواشناسی اردبیل گفت: با‌توجه‌به فعالیت سامانه بارشی تا ظهر روز چهارشنبه در استان اردبیل از اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنید.

فرشید سلمانی، کارشناس هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: ازامروز تا ظهر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت سامانه بارشی و جریانات جنوبی در سطح استان فعال خواهد بود.

وی اظهار کرد: تمامی مناطق استان تحت‌تأثیر فعالیت این سامانه خواهد بود. درعین‌حال طی مدت فعالیت این سامانه امروز ساکنین مناطق مرکزی استان اردبیل شاهد وزش باد تند تا شدید خواهند بود.

کارشناس هواشناسی اردبیل گفت: روز سه‌شنبه دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و در این مدت بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار باران توام با رعدوبرق) و رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها محتمل است.

وی تصریح کرد: احتمال آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون‌شهری، سازه‌های موقتی، گلخانه‌ها و نهال‌ها، احتمال ریزش سنگ به سطح جاده در گردنه‌ها، لغزندگی سطح جاده، اصابت صاعقه و احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان را از جمله مخاطرات فعالیت این سامان در سطح استان اعلام کرده است.

سلمانی خاطرنشان کرد: احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، تقویت یا محافظت از سازه‌های موقت و آسیب‌پذیر در برابر باد، اطلاع‌رسانی به عشایر جهت اتخاذ انجام تمهیدات لازم در مسیر کوچ توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و اجتناب از صعود به ارتفاعات (به‌ویژه در کوه سبلان) از توصیه‌های این اداره کل به شهروندان است.

وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، سرعت وزش باد طی روز یکشنبه تند تا شدید بوده و در بعضی ساعات به‌صورت لحظه‌ای بین ۷۵ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت هم انتظار می‌رود.

 

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • هشدار خطرتندباد و رعدوبرق در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای هشت