سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45842
  • بازدید: 212
  • 1403/02/26 - 07:00:00

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری:

مشکلات جامعه با فرهنگ علوی حل می‎شود

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از مشکلات فعلی جامعه و خانواده‌ها با تزریق و تقویت فرهنگ علوی حل می‌شود.

 آیت‌الله یدالله صفری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، با تأکید بر لزوم آشنایی بیش‌ازپیش همه اقشار جامعه به‌ویژه بانوان و دختران با سیره حضرت معصومه (س) اظهار داشت: بسیاری از مشکلات فعلی در جامعه و خانواده‌ها که بعضاً شاهد آن هستیم با تزریق و تقویت فرهنگ علوی حل می‌شود.

وی افزود: دهه کرامت فرصتی برای تقویت پیوند نسل‌ها بابصیرت دینی و بهره‌گیری از سیره رفتاری، علمی و عملی معصومین و خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به‌ویژه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است تا در انتخاب مسیر درست زندگی با آگاهی و اطمینان پیش برویم.

هدف جشن‌های کرامت تبیین ارزش والای زن است

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های دهه کرامت گفت: هدف اصلی بزرگداشت دهه کرامت، تقویت فرهنگ رضوی و شناخت هرچه بیشتر مردم از آن و همچنین حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی و تبیین جایگاه والا و ارزشمند زنان در جامعه اسلامی است.

وی در پاسخ به سؤال که چرا فاصله زمانی میان ولادت حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه (ع) هفته کرامت نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: سفر طولانی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو و همچنین فاطمه معصومه (س) تا قم ایران، پر از کرامت و اعجاز بود.

 
امام‌جمعه گرمی اضافه کرد: هفته کرامت در واقع یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل‌بیت (ع) و تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر است که همچنان کرامتشان در صفحات تاریخ می‌درخشد و این کرامات تحول‌آفرین در جامعه بشری بوده و ثمرات زیادی داشته است.

 
سیره اهل‌بیت (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم

 وی خاطرنشان کرد: انسان باید متوجه باشد که برای بندگی و عبادت آفریده شده است و راه بندگی و عبادتی مورد تأیید پروردگار عالم است که توسط قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) به انسان ابلاغ شده است و انسان برای دوری از گمراهی باید چراغ هدایت قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهد تا مسیر صحیح زندگی خود را تشخیص دهد و درست حرکت کند.

آیت‌الله صفری بیان داشت: کرامت قبل از هر چیزی دین‌داری و دوری از گناه و بخل داشتن نفس اماره و کوچک‌شمردن دنیا را شامل می‌شود که اهل‌بیت عصمت و طهارت هر کدامشان به‌خصوص حضرت امام رضا (ع) جامع این صفات بودند.

وی گفت: حضرات معصومین (ع) به‌عنوان امامان کریم نیز شناخته می‌شوند؛ پس آنها نخستین کرامت کنندگان هستند و به طور یقین اگر کرامات و سیره معصومین را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • مشکلات جامعه با فرهنگ علوی حل می‎شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای ده