سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45850
  • بازدید: 325
  • 1403/02/26 - 08:01:42

رئیس حوزه علمیه خواهران اردبیل:

بانوان نقش مهمی در جریان‌سازی دارند

رئیس حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: بانوان ایرانی نقش بسیار مهمی در جریان‌سازی حوزه های مختلف ازجمله بحث‌های فرهنگی دارند.

 حجت‌الاسلام رسول خواسته در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به اهمیت نقش بانوان در جامعه اظهار داشت: زنان در تاریخ اسلام نقش بسیار تأثیرگذاری داشته‌اند و همیشه در کنار مردان مایه عزت اسلام بوده‌اند از جمله حضرت خدیجه (س) که با سرمایه خود و با انتخاب خودش تمام دارایی‌اش را در راه اسلام هزینه می‌کند و با این ایثار خداوند به او کوثر عنایت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) دو الگوی شاخص بانوان هستند، در مورد نقش تأثیرگذار حضرت معصومه (س) افزود: حرکت حضرت معصومه (س) به‌سوی خراسان یک اقدام جهادی برای معرفی امام رضا (ع) به‌عنوان رهبر الهی جامعه در حمایت از ولی الهی بود و این حرکت یک اتفاق اثرگذار بر انسان‌های حقیقت‌طلب بشمار می رود که باعث ایجاد  جرقه‌ای برای شناخت و معرفی رهبری امام رضا (ع)  شد.


 رئیس حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: حضور حضرت معصومه (ع) در قم باعث شده این شهر منبع و مرجع ارزش‌های دینی در کشورمان وجهان اسلام باشد و بانوان ایران اسلامی نیز باید این بانوی بزرگوار را الگو خودشان قرار داده وبا پیروی از این بانوی بزرگوار از اسلام محمدی صیانت کنند.

 خواسته ادامه داد: بانوان نقش اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و با جریان‌سازی و حضور فعال زنان فرهیخته بود که نسلی تربیت شد که فرهنگ ایثار و شهادت را معنی کردند و در دفاع مقدس جان خود را فدای اسلام کردند.

وی ادامه داد: امروز هم ما به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور فعال و اثرگذار زنان در عرصه‌های مختلف علمی‌پژوهشی؛ پزشکی، ورزشی، اقتصادی، حوزه‌های علمیه و سایر زمینه‌ها هستیم و پیشرفت‌های چشمگیری بعد از انقلاب اسلامی داشته‌اند.
رئیس حوزه علمیه خواهران اردبیل خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل شکست دشمن بعد از انقلاب اسلامی در فتنه‌هایی که پدید آورده‌اند حضور هوشمندانه و جریان‌ساز زنان بوده است.

 انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • بانوان نقش مهمی در جریان‌سازی دارند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه پنج