سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45854
  • بازدید: 172
  • 1403/02/26 - 13:17:44

امام‌جمعه پارس‌آباد:

سیره حضرت معصومه (س) مدنظر بانوان باشد

مام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: آنچه که هم اکنون بیش از هر زمانی باید مدنظر بانوان جامعه اسلامی ما قرار گیرد سیره علمی و عملی حضرت معصومه (س) است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره ارزش و منزلت جایگاه زن در اسلام گفت: اصولاً زن در جایگاه همسری، مادری و نقش‌های دیگر با ملاک‌های حفظ حریم، حیا و عفت، ایمان و تقوا عزیز و عزت‌مند می‌شود.

وی با اشاره به فضایل حضرت معصومه (س) و مقام بالای دختران در اسلام گفت: طبق روایت امام رضا (علیه‌السلام)، مبنی بر اینکه «مَن زارَ المَعصُومَةَ بِقُمّ کَمَنْ زارَنی؛ هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مثل این که من را زیارت کرده است.»

امام‌جمعه پارس‌آباد گفت: لقب معصومه(س)، اولین‌بار توسط امام رضا (علیه‌السلام)، به ایشان داده شد، ازاین‌رو اسلام مقام والایی برای دختران قائل است.

وی با استناد به آیه ۱۳ سوره حجرات گفت: باتوجه‌به آیه «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» می‌توان چنین گفت که معیار کرامت انسان، تقوای او است که نمونه عینی این مسئله، مقام حضرت معصومه (علیهاالسلام) در قم مشهود است که باایمان، تقوا و عمل صالح چنان جایگاهی پیدا کرد که زیارت ایشان مایه مباهات و فخر بهترین عالمان عصر و زاهدترین افراد است.

باقری بنابی تصریح کرد: حضرت معصومه (س) در بعد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، ملاک و الگوی برای دختران و خواهران است.

وی با تأکید بر اینکه بانوان جامعه اسلامی به اصالت مدنظر اسلام عزیز برگردند، بیان داشت: دختران و بانوان جامعه اسلامی باید به حضرت معصومه (س) تأسی کنند، چراکه الگوگیری از سیره ایشان می تواند در جامعه تحول‌آفرین باشد. 

امام‌جمعه پارس‌آباد خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) به مدت بیست و سه روز در بیت‌النور قم به عبادت مشغول بودند که هم‎اکنون محل زیارت مردم است و فراز «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فإن لک عند الله شأنا من الشأن» در زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه (س) به مقام شفاعت ایشان اشاره دارد.

وی گفت: عالمان بزرگی چون آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی به مدت 60 سال، صبح را با زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌کردند و اولین زائر بودند که این خود نشانهٔ جایگاه و مقام والای حضرت معصومه (س) است.

  خبر از: سوسن لمه‌پور

انتهای خبر/ 

 

اشتراک‌گذاری

  • سیره حضرت معصومه (س) مدنظر بانوان باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه سه