سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45862
  • بازدید: 199
  • 1403/02/26 - 22:07:43

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل:

سرانه فضای آموزشی اردبیل نصف استاندارد است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸ مترمربع است که باتوجه‌به آمارهای موجود، پنج شهرستان استان اردبیل وضعیت سرانه فضای آموزشی مناسب ندارد.

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «سبلان ما»، با بیان اینکه وضعیت سرانه فضای آموزشی استان اردبیل با وضعیت استاندارد فاصله دارد، اظهار داشت: این استان برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس جدید است.

 وی گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی استان اردبیل ۴.۲ مترمربع است که این رقم  با میانگین کشوری که ۵.۴مترمربع است، فاصله دارد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸ مترمربع است که باتوجه‌به آمارهای موجود متأسفانه به لحاظ سرانه فضای آموزشی به‌ویژه در ۵ شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر وضعیت سرانه فضای آموزشی مناسب ندارد.

  لاهرود بیشترین سرانه فضای آموزشی استان اردبیل را دارد 

 وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در استان اردبیل به سمت ارتقا وضعیت سرانه فضای آموزشی است، اعلام کرد: لاهرود با ۱۲ مترمربع بیشترین سرانه فضای آموزشی و اردبیل با ۲ مترمربع کمترین سرانه فضای آموزشی را در استان اردبیل به خود اختصاص داده است.

 محمدی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نگاه ویژه استاندار و همچنین کمک خیرین درصدد ارتقا وضعیت سرانه فضای آموزشی استان اردبیل هستیم.

 وی اضافه کرد: امسال نزدیک ۱۵۰ پروژه آموزشی در سطح استان اردبیل با ۴۵۰ کلاس درس در حال ساخت است و طبق برنامه مدارس بالای ۱۰ کانکسی که شامل ۷۷ کلاس درس در غالب ۴۴ پروژه است، تا مهرماه برچیده خواهد شد

مدارس کانکسی بالای ۷ دانش‌آموز در اردبیل برچیده می‌شود

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ عدد مدارس کانکسی در استان داریم، خاطرنشان کرد: تعدادی از این مدارس کانکسی فقط دو دانش‌آموز دارند، اما با کمک خیری از مرکز کشور مدارس کانکسی بالای ۷ دانش‌آموز هم برچیده خواهد شد.

 طبق آخرین آمار امسال در استان اردبیل بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس مشغول تحصیل هستند، اما این تعداد کلاس طبق اعلام کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود کافی نیست و این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • سرانه فضای آموزشی اردبیل نصف استاندارد است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه چهار