سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45869
  • بازدید: 347
  • 1403/02/27 - 13:45:35

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اردبیل:

واحدهای خریدوفروش خودرو در اردبیل ساماندهی می‌شود

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اردبیل گفت: در شهرستان اردبیل ۴۷۰ واحد صنفی فروش خودرو با پروانه کسب فعالیت می کنند که برای ساماندهی این صنف برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

 علی بدخشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: در شهرستان اردبیل ۴۷۰ واحد صنفی فروش خودرو با پروانه کسب  و حدود ۶۰ الی ۱۰۰ واحدهای صنفی بدون پروانه فعالیت دارد.

وی افزود: از نظر قانون واحدهایی که پروانه کسب ندارند نمی‌توانند مبادله و یا مبایعه‌نامه تنظیم کنند پس باید اشخاصی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند برای کسب پروانه اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اردبیل با بیان اینکه ظرف مدت یک ماه صنوف نمایشگاهی سازماندهی خواهد شد. گفت: با واحدهایی صنفی که بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند برخورد جدی خواهد شد و این واحدها اگر حائز شرایط باشند باید برای اخذ پروانه اقدام کنند .

وی بیان داشت: باتوجه‌به نبود چارچوب خاصی برای انجام معاملات در وبگاه‌های فروش خودرو اکثر اختلافات و شکایت‌های مردم از وبگاه‌های فروش خودرو است، زیرا صنوفی که با پروانه کسب فعالیت می‌کنند به‌هیچ‌عنوان مسیر غیرقانونی را دنبال نخواهند کرد.

احذ مالیات هنگف از نمایشگاداران

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف افزود: توصیه من به‌عنوان کسی سال‌ها در حوزه خریدوفروش خودرو فعالیت کرده است این است که حتماً برای معامله خودرو به واحدهای صنفی مجوزدار که شکل و شمایل نمایشگاه را دارند مراجعه کنند.

بدخشی با اشاره به اینکه تشخیص اصالت سند خودرو باید اولویت باشد تأکید کرد: خریداران قبل از اینکه معامله‌ای انجام دهند باید از کارشناسان مورداعتماد، خودرو مورد معامله را از لحاظ فنی و رنگ مورد بررسی قرار دهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اردبیل ادامه داد: مشکلات مالیاتی گریبان‌گیر مشاورین خودرو نیز است و مبالغ هنگفتی توسط اداره دارایی از این صنف اخذ می‌کنند که درصدد رایزنی با مدیرکل امور مالیاتی اردبیل برای رعایت حال فعالان این حوزه هستیم.

علی بدخشی گفت: مشاورین خودرو به‌عنوان امانت‌دار بین خریدار و فروشنده هستند و تا زمان تنظیم سند مبلغ معامله در حساب مشاورین قرار می‌گیرد؛ اما شاهد هستیم از این مبالغ نیز مالیات گرفته می‌شود.

معامله خودروی 20 میلیاردی در اردبیل

وی با اشاره به اینکه قاچاق خودرو در اردبیل نادر است، بیان داشت: تجملی‌ترین خودرو در اردبیل به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان معامله شده است و خودروهای پورشه در صدر معاملات با قیمت بالا قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اردبیل اظهار کرد: عدم ثبات اقتصادی باعث متضرر شدن این صنف نیز شده است و این آشفته‌بازار قدرت تصمیم‌گیری برای خریدوفروش را از ما نیز سلب کرده است.

 

اشتراک‌گذاری

  • واحدهای خریدوفروش خودرو در اردبیل ساماندهی می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده منهای چهار