سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45889
  • بازدید: 180
  • 1403/02/29 - 09:23:23

«روابط‌عمومی»، تخصصی که نباید نادیده گرفته شود؛

دغدغه‌های این روزهای چشم و گوش سازمان‌

به‌قول‌معروف روابط‌عمومی‌ها چشم و گوش سازمان هستند و هرگاه فرصت کارکردن از روابط‌عمومی‌ها را گرفته‌اند میدان بروز شایعه و تبلیغات منفی علیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ایجاد شده است.

همراهی و همگرایی در سازمان‌ها و ادارات از طریق روابط‌عمومی‌های متخصص، باتجربه، کارآمد و مؤثر شکل می‌گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان و جامعه هدف از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی سازمان‌هاست. امروز دیگر روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها همراه و همزاد هم هستند و هیچ دستگاه و سازمانی را نمی‌توانید پیدا کنید که بدون روابط‌عمومی بتواند کار کند، به‌قول‌معروف روابط‌عمومی‌ها چشم و گوش سازمان هستند.

روابط‌عمومی و سازمان‌ها لازم و ملزوم همدیگر هستند و می‌توان گفت در دنیای امروز باتوجه‌به ظهور فنّاوری‌های برتر و پیشرفته، دستگاه‌ها و ادارات بدون روابط‌عمومی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند و در اصل روابط‌عمومی‌ها تسهیل گر جریان ارتباط هستند.

دغدغه همیشگی‌ام گسترش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی است

مدیر روابط‌عمومی فرمانداری پارس‌آباد درمورد دغدغه‌های پیش‌روی روابط‌عمومی گفت: همیشه دغدغه داشته‌ام تا مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را گسترش داده و تصویری شفاف و روشن از جایگاه سازمانم را در خدمتگزاری به مردم ترسیم کرده و صداقت و امانت‌داری را در ارتباط با مردم ارتقا دهم.

وی گفت: به‌عنوان روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پارس‌آباد با مدنظر قراردادن مولفه‌های ارتباط جهانی، تعامل خود را با رسانه‌ها در ابعاد مختلف حفظ و گسترش داده و زمینهٔ ارتقا جایگاه خدمات‌رسانی سازمانی و رضایت مردم را با ایجاد بستر ارتباط مدیران و مردم به‌صورت حضوری و میزهای خدمت جهادی فراهم و با بررسی نظرات و مشکلات و پیشنهادها مردم و ارائه تحلیل‌های پیشنهادی برای اقدامات در جهت رضایتمندی عمومی تلاش می‌کنم.

واحد روابط‌عمومی در ادارات ارزشی ندارد

مدیر روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد گفت: با اکثر روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات پارس‌آباد ارتباط دارم و همه ما یک درد مشترک داریم که به واحد روابط‌عمومی ارزش و جایگاهی نمی‌دهند.

نجفی در مورد مهم‌ترین کارهای روابط‌عمومی در شبکه بهداشت پارس‌آباد نیز گفت: بازتاب فعالیت‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان مهم‌ترین وظیفه بنده است، چرا که همکاران بنده در شبکه بهداشت و درمان به‌خصوص کادر درمان، پرستاران و پزشکان کارشان تعطیلی ندارد.

«روابط عمومی» تخصصی مهم است

«روابط عمومی» عبارتی کوتاه اما تخصصی مهم است و با آنکه روابط‌عمومی‌ها از برخی نادیده گرفته شدن‌ها  گله‌مند هستند؛ اما روابط‌عمومی شالوده و استوانه اصلی و اساسی ایجاد ارتباط مؤثر و تأثیرگذار بین سازمان و مخاطبان است که هیچ‌وقت نباید اجازه داده شود این موقعیت حساس و خطیر دچار تزلزل شود؛ چون آسیب به روابط‌عمومی باعث صدمه دیدن و سلب اعتماد افکار عمومی از سازمان می‌شود که برگرداندن این اعتماد خیلی سخت و دشوار می‌شود.

هرگاه به روابط‌عمومی‌ها پروبال داده‌اند شاهد افزایش مشروعیت و مقبولیت سازمان‌ها و دستگاه‌ها در میان مردم بوده‌اند و هرگاه فرصت کارکردن از روابط‌عمومی‌ها گرفته‌اند میدان بروز شایعه و تبلیغات منفی علیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ایجاد کرده‌اند. سقوط روابط‌عمومی یعنی سقوط اعتماد، اعتقاد و اطمینان مخاطبان که بازسازی آن نیازمند صرف هزینه بسیار و زمان بر است.

ایجاد محیطی امن، آرام‌بخش و به‌دور از تنش‌های روحی و روانی حق همه کارکنان و به‌ویژه کارکنان روابط‌عمومی سازمان‌ها و دستگاه‌هاست که می‌تواند تأثیر بسیاری در نحوه فعالیت و بهبود روند کاری روابط‌عمومی‌ها داشته باشد.

 خبر از: سوسن لمه‌پور

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • دغدغه‌های این روزهای چشم و گوش سازمان‌

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده به‌اضافه پنج