سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46001
  • بازدید: 145
  • 1403/03/06 - 04:55:00

لزوم رعایت توصیه‌های جهادکشاورزی؛

کشاورزان مشگین‌شهری دستگاه ضدتگرگ را فعال کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: کشاورزان مشگین‌شهری برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از تگرگ حتما دستگاه ضد تگرگ را فعال کنند.

مهدی خدمتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «سبلان ما»، درباره آخرین وضعیت جوی استان اردبیل و هشدارهایی که در این شرایط جوی باید به آن توجه داشت، بیان داشت: باتوجه‌به وضعیت جوی چند روز اخیر مدیریت بحران کل کشور برای 10 استان وضعیت نارنجی اعلام کرده است که استان اردبیل هم جزو این 10 استان قرار دارد.
وی ادامه داد:  سامانه بارشی در استان اردبیل تا روز یکشنبه هفته جاری فعالیت خواهد کرد و از این رو حتماً عشایر و کشاورزان استان به توصیه‌های کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی توجه کامل داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

 مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: به تمامی شهرداران در سطح استان توصیه شده است تا سطح معابر عمومی و زیر پل‌هایی که داخل سطح شهرها قرار دارند را لایروبی کنند تا باعث مسدودی مسیر روان‌آب‌ها نشود.

 وی ادامه داد: طی بارش‌های اخیر در استان اردبیل، بیشترین بارش‌ها در شهرستان مشگین‌شهر با 26 میلیمتر و کمترین آن  با یک میلمتر از شهرستان پارس‌آباد گزارش شده است.

 خدمتی ضمن تاکید بر رعایت موارد ایمنی در شرایط جوی ناپایدار به کشاورزان مشگین‌شهری توصیه کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از تگرگ حتما دستگاه ضد تگرگ را فعال کنند تا خسارتها به کمترین حد ممکن برسد.

وی گفت: فصل بهار از جمله  فصول مستعد سال برای بارش تگرگ است و با نصب سامانه‌های ضد بارش تگرگ، از خسارت وارده به باغداران کم خواهد شد.

 انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • کشاورزان مشگین‌شهری دستگاه ضدتگرگ را فعال کنند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای سه