سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46030
  • بازدید: 323
  • 1403/03/08 - 11:04:58

سرنوشت مبهم بازار آهن‌فروشان اردبیل؛

همسایه مزاحم اردبیلی‌ها قصد رفتن ندارد

گرچه شهرداری اردبیل با کلنگ‌زنی بازار جدید آهن‌فروشان می‌خواهد این صنف را به خارج از شهر منتقل کند، اما هنوز صاحبان آهن قصد رفتن ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، وجود برخی صنوف در داخل شهر که به‌عنوان صنوف مزاحم شناخته می‌شود باعث بروز مشکلات متعددی برای شهروندان می‌شود که از جمله این مشکلات و معضلات می‌توان به برهم خوردن سیمای شهر، آلودگی‌های سمعی‌بصری و ترافیک اشاره کرد.

 به‌موجب آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها موظف هستند به‌منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابه‌جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فر آیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند و در صورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط صاحبان مشاغل یا اصناف مذکور، شهرداری موظف است نسبت به تعطیلی آنها مطابق مفاد بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری اقدام کند.

 از جمله صنوفی که باعث بروز مشکلات متعدد در شهر اردبیل می‌شود صنف آهن‌فروشان است؛ واقع‌شدن این صنف در مرکز شهر موجب سلب آسایش ساکنین اطراف آن و ترافیک شده است. 

 یکی از ساکنین محله شهرک سبلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»؛ اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال است که در این محل ساکن هستیم و مسئولین هرسال قول‌هایی مبنی بر انتقال بازار آهن‌فروشان به بیرون از آن را می‌دهند؛ ولی تا کنون این وعده‌هاعملی نشده است. وجود این بازار آسایش ما را سلب کرده و سروصدای زیاد و ترافیک شدید باعث شده حتی کسی حاضر به خرید منازلمان هم نباشد.

 

اشتراک‌گذاری

  • همسایه مزاحم اردبیلی‌ها قصد رفتن ندارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست به‌اضافه هفت