سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46081
  • بازدید: 184
  • 1403/03/12 - 07:51:42

رئیس اداره ارشاد اسلامی پارس‌آباد مطرح کرد:

فرهنگ‌سازی رسانه‌ای رکن مهم کاهش مصرف دخانیات

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد گفت: نگاه هنرمندانه به فرهنگ‌سازی در هر سطوحی می‌تواند موجب دستیابی به نتایج مؤثری باشد و نقش رسانه نیز در کاهش مصرف دخانیات بسیار مهم است.

حسن لامعی  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» گفت: مصرف دخانیات یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما است که متأسفانه به‌صورت گسترده دامنگیر اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان شده است.

وی افزود: اداره ارشاد، به‌عنوان یکی از نهادهای فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص در مصرف مواد مخدر و دخانیات برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده است، از جمله برنامه‌هایی که در این راستا، برگزاری نمایشگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه هنرهای تجسمی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در شهرستان پارس‌آباد وظیفه و دین خود را نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در اداره تبلیغات اسلامی ادا می‌کنند و باعث می‌شوند که سطح آگاهی سطح جامعه و بصیرتشان نسبت به مصرف دخانیات بیشتر شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد با اشاره‌ای به ظرفیت بسیار بزرگ‌نمایش و نمایش در پارس‌آباد گفت: ما می‌توانیم در قالب اجرای نمایش و تئاتر از ظرفیت هنرمندان شهرستان استفاده و در جامعه آگاهی نسبت به مضرات مصرف دخانیات ایجاد کنیم در کنار آن در شهرستان پارس‌آباد انجمن سینمای زبان دایر است که سالانه با تولید فیلم‌های کوتاه توانسته با موضوع آسیب‌های اجتماعی و خاص مصرف دخانیات این آگاهی‌بخشی وظیفه آگاهی‌بخش خود را ادا کنند.

وی در ادامه به نقش پررنگ رسانه‌ها در پارس‌آباد تصریح کرد: جامعه خبری پارس‌آباد با بیش از ۶۰ نیروی فعال در حوزه‌های خبری رسمی و غیررسمی در قالب‌های مختلف و به‌صورت گسترده فعالیت دارد که می‌توانیم از این ظرفیت بزرگ در جامعه برای آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از مصرف دخانیات استفاده کنیم.

لامعی گفت: 22 جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان به میزبانی پارس‌آباد و با مشارکت شهرستان‌های بیله‌سوار، اصلاندوز و انگوت برگزار خواهد شد

وی کمبود نیروی انسانی و جذب اعتبار را از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های این نهاد فرهنگی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته تعدادی از نیروهای کارکشته ما جذب ادارات دیگر شده‌اند که این امر باعث شده نیروی انسانی فعلی متحمل کارهای اضافی شوند که در درازمدت بر کیفیت کار آنها تأثیر خواهد گذاشت.

لامعی با یادآوری این نکته که در طول سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ کتاب در شهرستان پارس‌آباد رونمایی شده است، گفت: از سوی انجمن شعر و ادب استاد شهریار در راستای همایش ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل مجموعه اشعاری تحت عنوان «دایاغ سسی» به معنای صدای مقاومت که موضوع آن در حوزه دفاع مقدس بود، جمع‌آوری و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

اشتراک‌گذاری

  • فرهنگ‌سازی رسانه‌ای رکن مهم کاهش مصرف دخانیات

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه سه