سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46091
  • بازدید: 110
  • 1403/03/12 - 20:32:09

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر:

پیشگیری‌ طنازانه از مواد مخدر می‌تواند بازدارنده باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر گفت: در اعیاد خاص نمایش‌های طنز با موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر اجرا می‌شود که این اجراها پیشگیری طنازانه از مواد مخدر بوده و با استقبال مردم مواجه می‌شود.

 رحمان زمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص روز جهانی بدون مواد مخدر در شهرستان نیر گفت: دراین‌خصوص تولیداتی داریم که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آن را تهیه کرده است که این تولیدات در رسانه‌ها و فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس در مورد مصرف مواد مخدر بازدارنده است و هنرمندانی که در سطح استان و یا شهرستان هستند با استفاده از هنرهای تجسمی مثل عکس، کاریکاتور و نقاشی‌هایی با عنوان پیشگیری از مواد مخدر به برگزاری این نمایشگاه کمک می‌کنند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر اظهار داشت: هرساله نمایشگاه عکس کاریکاتور و نقاشی با موضوع روز جهانی بدون مواد مخدر در سطح شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری طنازانه از مواد مخدر می‌تواند بازدارنده باشد، افزود: در مناسبت‌های خاص مثل اعیاد، نمایش‌های طنز با موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر اجرا می‌شود که این اجراها با استقبال مردم مواجه می‌شود.

 زمانی گفت: تمام تلاش ما این است که با اجرای برنامه گوناگون و متنوع در بخش جوانان در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر قدمی هرچند کوچک برداریم.

 وی با اشاره به ظرفیت هنر در مسئله پیشگیری از مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان اظهار داشت: در سطح شهرستان نیر برنامه‌هایی مثل هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، نقاشی، سیاه‌قلم و نمایش برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است تا قشر کودک، جوان و نوجوان بتوانند اوقات فراغت خود را پر کنند و به سمت استفاده از مواد مخدر نروند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارها در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، استفاده از ابزار هنر و رسانه است و تنها استفاده از اقدامات جبری و سخت در زمینه مبارزه با مواد مخدر کارگشا نیست.

 

 انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • پیشگیری‌ طنازانه از مواد مخدر می‌تواند بازدارنده باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت به‌اضافه ده