سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46108
  • بازدید: 163
  • 1403/03/14 - 08:33:40

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

بزرگ‌ترین تهدید انقلاب اسلامی تجمل‌گرایی مسئولین است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امام خمینی (ره) با تجمل‌گرایی مخالف بود و در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید انقلاب اسلامی تجمل‌گرایی مسئولین است.

 مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»؛ گفت: امام خمینی (ره) در بحث حکمرانی اسلامی و حاکمیت الهی با نگاهی بسیار خاص برای چگونگی اداره جامعه با استفاده مبانی فقهی و کلامی؛ ولایت‌فقیه مطلقه را از لابه‌لای روایات و فقه استخراج کردند.
 وی افزود: حضرت امام به‌عنوان پدیده قرن عنوان شدند و حکمرانی را بالاترین وظیفه عالمان دینی دانستند و در همه جای دنیا انقلاب جمهوری اسلامی ایران را با حضرت امام می‌شناسند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: حضرت امام گرچه معصوم نبود؛ ولی تمام تلاش ایشان این بود که انسان کامل بشوند؛ ایشان یک ملت متحد ایجاد کردند و بزرگ‌ترین انقلاب قرن را بنا نهاد.

 وی خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری را از خصوصیات برجسته امام دانست و گفت: اخلاص. عبادت، تواضع، توکل، دعا و توسل و همت بلند جز خصوصیات روحی و معنوی امام بودند.

 ستوده ادامه داد: شجاعت از دیگر خصوصیات امام (ره) بود و برای همگان مشخص است که قاطعیت و سازش‌ناپذیری حضرت امام در بحث دشمنان دین و منافقین فقط نگاه سیاسی نبود.

 وی با بیان اینکه امام مخالف تجمل‌گرایی بودند ادامه داد: رویکرد به زندگی مرفه و کاخ نشینی را ایشان قبول نکردند و امروز نیز بزرگ‌ترین تهدید انقلاب اسلامی از طرف مسئولین تجمل‌گرایی است.

 مدیرکل اوقاف اظهار داشت: از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام، مدیریت راهبردی حضرت امام بود و ایشان انقلاب را محدود به کشور ایران نمی‌دانستند؛ بلکه ساخت یک حکومت الگو برای جهان اسلام مدنظر امام بود.

 وی با اشاره به اینکه حضرت امام حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را از ضروریات مهم نظام جمهوری اسلامی می‌دانستند گفت: قدر تشخیص حضرت امام از ایمان ایشان سرچشمه می‌گرفت و امام بینشی فراگیر داشتند.

 ستوده تأکید کرد: حضرت امام در مباحث مدیریتی ازجمله مدیریت مبارزه بسیار آگاه بودند و مبارزات خود را از ۱۳۴۱ شروع کردند و با مدیریت مبارزه توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان خارجی و داخلی از یک سو و نفاق در بین انقلابیون از سوی دیگر با اینکه شدت گرفت بود؛ ولی حضرت امام با مدیریت مدبرانه همه این اتفاق‌ها را رد کردند.

 وی افزود: بعد از حضرت امام آیت‌الله خامنه‌ای با مدیریت بسیار خاص و دانایی و حکیمانه انقلاب اسلامی را از تمام تلاطم‌ها و تمام نقشه‌هایی که صورت‌گرفته بود برای حذف انقلاب اسلامی با موفقیت رهبری‌کردن و این راه نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • بزرگ‌ترین تهدید انقلاب اسلامی تجمل‌گرایی مسئولین است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده به‌اضافه شش