سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46235
  • بازدید: 259
  • 1403/03/24 - 03:38:00

اینجا امید جاری است؛

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

اینجا دیار سبلان با جام صفوی امیدوارانه به آینده چشم دوخته است تا با برنامه‌ریزی و ترسیم چشم انداز دقیق گردشگری ورزشی و رونق تولید به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، گردشگری ورزشی اردبیل ظرفیت مغفول مانده‌ای است که در سال گذشته و با تدوین اطلس تخصصی گردشگری، ورزشی این استان وارد مرحله جدیدی شد.

در این اطلس ورزشی با طراحی آمایش سرزمینی و ایجاد بسترهای مناسب قرار شد تا از ظرفیت ورزشی تمامی شهرستان‌های استان اردبیل استفاده شود و به‌صورت تخصصی و باهدف معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان، مسابقات ورزشی به میزبانی از تیم‌های ملی و باشگاهی در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شود.

و بدین ترتیب با تدوین و اجرای اطلس تخصصی گردشگری اردبیل گام‌های جدیدی برای رونق ورزش، گردشگری ورزشی و در نتیجه توسعه پایداری این خطه از دیار ایران برداشته شد و در ادامه این روند جام صفوی باهدف رونق ورزش و اعتلای استان اردبیل پایه‌گذاری شد.

در مرحله اول از برگزاری جام صفوی اردبیل در اولین روزهای اردیبهشت امسال سالن ۶ هزارنفری رضازاده میزبان رقابت‌های کشتی بود؛ در این رقابت‌ها که تحت عنوان گرامیداشت «رحیم علی‌آبادی» کشتی‌گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق گروه مجهز ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان برگزار شد ۳۳ کشتی‌گیر از سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق و ۱۹۲ کشتی‌گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند تا تماشاگران اردبیلی دو روز ورزشی نفس‌گیر را تجربه کنند.

و البته پخش سراسر مسابقات کشتی جام صفوی در اردیبهشت‌ماه امسال از شبکه استانی و ملی، خود معرفی ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری اردبیل به دنیا بود؛ اما با وجود این اتفاق خوش‌یمن به اعتقاد برخی کارشناسان، نتایج این مسابقات برای اردبیل با اهداف مدنظر هنوز فاصله داشت؛ بااین‌وجود اما مسئولین استانی بر تداوم برگزاری جام صفوی به‌عنوان زنجیره‌ای برای توسعه ورزش و اقتصاد اردبیل، تأکید کردند.

اشتراک‌گذاری

  • جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه هفت