سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46313
  • بازدید: 196
  • 1403/03/31 - 09:11:41

مصوبه‌ای که به محیط‌زیست اردبیل جان تازه بخشید؛

میراث ماندگار؛ اول پیوست زیست‌محیطی بعد کلنگ‌زنی

کلنگ هیچ پروژه‌ای در اردبیل طی دولت سیزدهم بدون پیوست زیست‌محیطی بر زمین نخورد و این نهضت برای حفاظت از سرمایه‌های اصلی استان از سبلان سربلند گرفته تا جنگل‌های فندقلو، ارس و ذخایر عظیم در جنوب ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، محیط‌زیست واژه‌ای است که بستر حیات را در دل خود جا داده است؛ اما امروزه با رشد جمعیت و همچنین افزایش شهرنشینی و زندگی ماشینی باعث شده تعارض میان محیط‌زیست و انسان آشکارتر شود به‌طوری‌که ما می‌بینیم حتی در برخی شهرها وجود حیوانات وحشی زیاد شده است و این یکی از صدها تعارض بین بشر و محیط‌زیست است.

بشر در طول تاریخ به توسعه اهمیت بیشتری داده؛ ولی این توسعه در بستر مناسبی صورت نگرفته و همواره با تخریب و ازبین‌بردن محیط‌زیست انجام شده است. منقرض شدن گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی از جمله دیگر از خسارات وارده به محیط‌زیست توسط انسان است.

 از دیگر پیامدهای عدم توجه به محیط‌زیست کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و همچنین خشک‌شدن بسیاری از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و حتی دریاچه‌ها است.

 برای توسعه پایدار باید در پژوهای صنعتی و سایر ساخت‌وسازها پیوست‌های زیست‌محیطی به جد دنبال شود اگر انسان می‌خواهد توسعه پایدار داشته باشد باید به محیط‌زیست اولویت و اهمیت داده شود.

اشتراک‌گذاری

  • میراث ماندگار؛ اول پیوست زیست‌محیطی بعد کلنگ‌زنی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای سه