سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46318
  • بازدید: 238
  • 1403/04/18 - 11:22:17

اصلی که رو به فراموشی می‌رود؛

واکاوی مزدوج نشدن جوانان در نمین

مسئول حوزه علمیه خواهران نمین دلایل ازدواج نکردن جوانان نمینی را بیکاری و مشکلات اقتصادی، ترس و اضطراب برای شروع زندگی مشترک، ادامه تحصیلات و پیشرفت‌های شغلی،عدم‌پذیرش تعهد و مسئولیت‌پذیری دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، بهترین تعبیر از ازدواج را خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۲۰ سوره روم فرموده است: «و از نشانه‌های او این که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش بیابید و در میانتان مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند»؛ آری ازدواج و تشکیل خانواده،عهدی مقدس و الهی است که بین زن و شوهر و بر اساس فطرت و امر خداوند متعال صورت می‌گیرد.

 هرچند در امر ازدواج و تشکیل خانواده نیازهای جنسی،عاطفی و روانی دخالت دارند، ولی ازدواج نوعی تکامل روانی و رسیدن به تمامیت شخصیت است، به عبارت دیگر همان‌طور که در تعریف شخصیت می‌گوییم که شخصیت کل صفات و خصوصیات فرد است، در واقع یکی از آن صفات و خصوصیات مهم، ازدواج است، امری که اصلی حیاتی در زندگی بشر است و نباید با برخی ندانم‌کای‌ها و غفلت‌ها رو به فراموشی  برود. 

خبرنگار «سبلان ما»، درباره ازدواج و دلایل به تأخیر افتادن آن با کارشناسانان این حوزه، گفتگو کرده است که در ادامه می‌آید. 

 

اشتراک‌گذاری

  • واکاوی مزدوج نشدن جوانان در نمین

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه ده