سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46493
  • بازدید: 272
  • 1403/04/14 - 18:52:55

در روز انتخاب همه هستیم؛

اردبیل آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

درحالی‌که کمتر از ۱۵ ساعت دیگر به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، مردم استان اردبیل خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درحالی‌که کمتر از ۱۵ ساعت دیگر به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، مردم در جای‌جای استان اردبیل خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند.

 گزارش‌های خبرنگاران ما از نقاط مختلف استان حاکی از این است که مردم با قاطعیت کاندیدای مدنظر را انتخاب کرده و برای خلق حماسه‌ای دیگر در ۱۵ تیرماه خود را آماده می‌کنند؛ در فضای مجازی اما فضای انتخاباتی داغ‌تر است و طرف‌داران هر یک از دو کاندیدای راه‌یافته به دورم دوم انتخابات ریاست‌جمهوری سعی در جلب رأی بیشتر دارند.

وجود یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی در استان اردبیل

 بهروز زلالی، دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل، امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شرایط مطلوبی را برای مرحله دوم انتخابات فراهم کردیم و فردا در یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی در استان اردبیل فعال خواهند بود.

 وی اضافه کرد: ۳۱ هزار نفر فردا در استان اردبیل به‌عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، پشتیبانی و انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری همکاری خواهند داشت.

 زلالی تصریح کرد ما از هر نامزد انتخابات خواسته‌ایم تا به‌ازای هر صندوق یک نماینده معرفی کرده تا بر فرایند برگزاری انتخابات و شمارش آرا نظارتی دقیق داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل تأکید کرد: برخلاف برخی جوسازی‌های کاذب، هیچ محدودیت مکانی برای اخذ رأی وجود ندارد و رأی‌دهندگان می‌توانند در هر شعبه‌ای رأی خود را به صندوق‌ها بریزند.

 وی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات از ساعت هشت صبح تا موعد اعلام شده هم‌وطنان می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها ریخته و در ارتقای مشارکت مرحله دوم انتخابات دخیل باشند.

 زلالی یادآور شد: بر اساس اعلام ستاد انتخابات افراد بدون محدودیت شرکت در مرحله اول، می‌توانند در مرحله دوم رأی داده و نیاز به رأی‌دادن در همان شعبه مرحله اول وجود ندارد.

 افراد فاقد کد ملی، این کد را از ثبت و احوال دریافت کنند

 وحید خلوتی، مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل از ارائه خدمات شبانه‌روزی به هم‌وطنان طی ۲ روز باقیمانده به‌روز انتخابات خبر داد و گفت: خدمات شبانه‌روزی به هم‌وطنان ارائه می‌شود تا با احراز کد ملی بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

 وی اضافه کرد: امکان رأی‌دادن با کارت ملی قدیمی وجود ندارد و باید در کنار این کارت، شماره ملی و یا شناسنامه به همراه شرکت‌کنندگان باشد تا احراز هویت با کد ملی در سریع‌ترین زمان انجام شود.

 مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: اخذ رأی با شناسنامه قدیمی یا جدید و یا کارت ملی هوشمند انجام می‌شود و ما آمادگی داریم تا به افرادی که دارای کد ملی هوشمند نیستند، برای آنها کد ملی را اعلام کرده تا در روز رأی‌گیری مشکلی از لحاظ احراز هویت نداشته باشند.

اشتراک‌گذاری

  • اردبیل آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده منهای سه