سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

پنج‌شنبه 3 آبان 1403
  • کد خبر: 47037
  • بازدید: 82
  • 1403/05/27 - 18:11:12

انفجار‌های مهیب معادن عنبران زیر ذره‌بین دادستان اردبیل

در پی انفجار‌های شدید و پی‌درپی در معادن شهر عنبران و اعتراضات مردمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در بازدید از این معادن بر رعایت استاندارد‌های ایمنی و تخصیص بخشی از درآمد معادن به منطقه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، در پی انفجار‌های اخیر در معادن شهر عنبران و اعتراضات گسترده مردم منطقه، امروز از نزدیک از این معادن بازدید کرد.

وی با بیان اینکه این انفجار‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی شده است، بر لزوم رعایت تمامی استاندارد‌های ایمنی در عملیات انفجار تأکید کرد.

دادستان اردبیل همچنین اعلام کرد که یکی از مصوبات این بازدید، الزام سازمان نظام‌مهندسی و هیئت نظارت بر انفجار به رعایت دقیق استاندارد‌های روز در انجام عملیات انفجار است.

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد به بهانه کسب سود بیشتر، حقوق عامه را نادیده بگیرد. ما به‌عنوان دستگاه قضایی، پیگیر اجرای دقیق این مصوبات خواهیم بود.

آفاقی در ادامه سخنان خود به موضوع اختصاص بخشی از درآمد معادن به منطقه نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف شده است تا تمامی درآمد حاصل از فعالیت این معادن را صرف توسعه و آبادانی منطقه نماید.

گفتنی است، انفجار‌های اخیر در معادن عنبران واکنش‌های گسترده‌ای را در میان مسئولان و مردم منطقه در پی داشته است. امام‌جمعه اردبیل نیز پیش‌ازاین در خطبه‌های نمازجمعه به این موضوع انتقاد کرده بود و خواستار رسیدگی جدی به این مسئله شده بود.




انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • انفجار‌های مهیب معادن عنبران زیر ذره‌بین دادستان اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو منهای چهار