سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47113
  • بازدید: 109
  • 1403/06/03 - 09:39:01

گزارشی از حرکت اجتماعی و سیاسی اربعین؛

اربعین یعنی صدای غزه

حرکت اجتماعی و سیاسی مسلمانان در هر برهه زمانی نشان از اتحاد و پیامی محکم به دشمنان در سرتاسر جهان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حرکت اجتماعی و سیاسی مسلمانان در هر برهه زمانی نشان از اتحاد و پیامی محکم به دشمنان در سرتاسر جهان بوده است؛ عزاداری شیعیان جهان و سفر به کربلا برای احیای این حرکت عظیم نشان از اتصال عمیق نهضت عاشورا و مبارزه ستیزی مسلمانان از بدو اسلام تا به امروز بوده است و امسال با توجه به اتفاقات تلخ در فلسطین و غزه حساسیت این حضور را نسبت به گذشته چندین برابر کرده است.

حجت‌الاسلام‌ علی امیدوار در گفتگو با خبرنگار  «سبلان ما»، به فلسفه و هدف قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) اشاره کرد و گفت: فلسفه و قیام سیدالشهدا را باید در زیارت اربعین دید؛ به‌طوری‌که حضرت سیدالشهدا (ع) در این دعا جهل و جهالت را بدترین آسیب دانسته و خون حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا راه‌گشای بندگان خدا بوده و آنها را از جهل و سرگردانی ناشی از آن می‌رهاند.

وی در ادامه به نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن پرداخت و اظهار کرد: پیام‌رسان و احیاگر قیام حسینی حضرت زینب کبری (س) بود؛ جمله زیبای ما رایت الا جمیلا زینب (س) نقش اساسی را برای زنان و رهروان قیام حسینی تعیین کرده و به آنها نشان می‌دهد که کربلا زیبایی مهر، زیبایی محبت، زیبایی معرفت زیبایی ایثار و زیبایی عفت است.

  مدرس حوزه علمیه الگوپذیری از حضرت زینب (س) و دیگر زنان پرافتخار اسلام را در احیاء فرامین و فضائل اخلاقی را امری مهم تلقی کرد و افزود: حضرت زینب کبری به عفیفه و پاک‌دامنی معروف و شناخته شده هستند که یکی از صفات درس‌آموز برای زنان است، ایشان در زندگی خود همیشه حیا داشتند و با رعایت پاک‌دامنی و عفت الگویی کامل محسوب می‌شوند.

 وی آثار راهپیمایی اربعین به‌عنوان شکست چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی در برابر اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا یک حقیقت و واقعیت ساری و جاری در هر زمان و هر مکان است؛ عاشورا صف‌آرایی تمام حق در مقابل تمام باطل است، پرده‌ای از تقابل زیبایی در مقابل زشتی‌ها بوده است.

  حجت‌الاسلام امیدوار افزود: این حقیقت یعنی اربعین حسینی و حرکت خیلی عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله حسین (ع) را باید دید و لمس کرد؛ اربعین حسینی نشانه‌ای ایمان است؛ به این معناست که اسلام ظاهری و ایمان نمایشی و همه در آن نمایان شده و نقش‌برآب می‌شود.

 وی حرکت جمعی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین را نشان از مبارزه و ایستادگی در مقابل جنایات استکبار دانست و خاطرنشان کرد: صحنه غزه صحنه نمایش حزب‌الله با حزب شیطان است؛ صدا و ندای مسلمانان حاضر در پیاده‌روی اربعین خود صدای عطش کودکان غزه، صدای مقاومت و استقامت و مظلومیت مردم فلسطین بوده در تمام جهان به گوش می‌رسد.

 حرکت جمعی اربعین با حضور تمامی اقشار و جوامع انسانی نمادی از حمایت از مظلوم و ظلم‌ستیزی در اذهان زنده می‌کند و این پیاده‌روی معنوی، دست‌های آلوده به خون بیگاه را در جهان نمایان می‌سازد.

 اربعین، تمدن‌ساز جامعه اسلامی است

  حجت‌الاسلام‌ دلاوری روحانی و فعال فرهنگی خلخال نیز در گفتگو با خبرنگار  «سبلان ما»، به ایام اربعین اشاره کرد و گفت: تمامی مسلمانان و عاشقان اباعبدالله به حقانیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا شهادت می‌دهند؛ و در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مبارزه با ظلم قدم بر می‌دارند.

  وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف عالی و توحید باید دل‌وجان ما در اختیار خدا و اهل‌بیت باشد علاوه‌برآن پایبندی به جایگاه اربعین است؛ چراکه این روز وحدت‌آفرین و هدایتگر جامعه اسلامی است.

  فعال فرهنگی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی باشکوه و حیرت‌انگیز است؛ چراکه با شرکت در این حماسه، روحیه مقاومت و اخلاق‌مداری در انسان رشد می‌کند؛ لذا اربعین تمدن‌ساز جامعه است.

  وی افزود: در دنیای اسلام تا به اکنون مخلوقی نبوده که به‌اندازه اباعبدالله به عهد و پیمان الهی وفادار بوده باشد؛ اما ماهم برای نزدیک‌شدن به آن مقام باید به عهد و پیمان امام عصر پایبند باشیم.

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دلاوری حضور مردم در پیاده‌روی اربعین و جهت‌دهی در راستای حوادث غزه را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مسلمانان از بدو اسلام همواره یارویاور مسلمانان بوده‌اند و در پیاده‌روی امسال نیز ما شاهد تبلیغ و ترویج حقوق مردم مظلوم فلسطین و غزه هستیم که این خود هم‌نشان از اتحاد مسلمانان و نشان از حمایت جهان اسلام از مظلومان عالم است.

 انتهای خبر/ج

 

اشتراک‌گذاری

  • اربعین یعنی صدای غزه

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای پنج