سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47165
  • بازدید: 99
  • 1403/06/07 - 20:00:31

خدمت به مردم ادامه دارد؛

هفته دولت؛ فرصتی برای بیان عملکرد دولت‌ها

هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت‌ها که با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه الهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد، پاک‌دامنی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان روی کار می‌آیند، برای مردم بیان شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است؛ نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ‌مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرزوبوم، حرکت خود را آغاز کرد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.

علت نام‌گذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور، عهده‌دار امور شد. این دولت در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر می‌فرماید: شهید باهنر، مرد بی‌تظاهری بود که هیچ‌کس از ظاهر آرام او نمی‌فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می‌گذرد. وی یکی از متفکرین و نظریه‌پردازها و ایدئولوگ‌های انقلاب بود. نوشته‌های زیادی داشت و کتاب‌های زیادی را تنظیم کرده بود... ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند.

نقش شهید رجایی و باهنر در افشاکردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی‌صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول دردها و رنج‌های قلبی و غیر قابل افشایی که داشت، توانست، بنی‌صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد؛ دو یار انقلاب، رجایی و باهنر در اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند.

 در قرآن مجید، ارتباط تنگاتنگی میان دین و دولت وجود دارد. بر اساس آیات الهی، دولت امری است که در ذات دیانت نهفته است. خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: «خداوند مالک حکومت و دولت است و آن را به هر که بخواهد می‌دهد و از هر که بخواهد می‌گیرد». واژه ملک در این آیه، همان سلطنت و دولت است که در اصل از آن خداوند است و آن را به نیکان می‌دهد. منظور از دولت در این دسته از آیات، همان دولت الهی است که جنبه حقیقی دارد و مشروعیتش ذاتی است.


سید محمد اعتماد، فرماندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  به هفته دولت اشاره کرد و گفت: این هفته فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه شهیدان محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین آشنایی بیشتر مردم با فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت است.

بهره‌برداری ۵۷ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در اردبیل

وی اضافه کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۵۷ پروژه و طرح عمرانی و توسعه‌ای با مجموع اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۵۵۱ میلیارد تومان در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار اردبیل ادامه داد: این پروژه‌ها و طرح‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت‌گرفته است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح‌ها، فرصت‌های شغلی جدیدی برای مردم منطقه ایجاد خواهد شد به‌طوری‌که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، برای ۷۷۸ نفر شغل پایدار و مستقیم ایجاد خواهد شد.

 ایجاد فرصت شغلی برای ۴۴۵ نفر با بهره‌برداری از ۱۸ طرح اقتصادی

وی با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در توسعه شهرستان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها، طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که شامل ۱۸ طرح با سرمایه‌گذاری مجموعاً یک هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای ۴۴۵ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود و این موضوع به توسعه اقتصادی و ارتقای سطح معیشتی مردم منطقه کمک شایانی خواهد کرد. اعتماد ادامه داد: علاوه بر این، عملیات اجرایی سه طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری جدید در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۶۵۷ میلیارد تومان در شهرستان آغاز شده است که با اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها، تعداد ۳۳۳ نفر دیگر نیز صاحب شغل خواهند شد که این موضوع نیز در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال‌زایی در منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

 بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهرستان به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می‌کند

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: ۳۲ پروژه عمرانی زیربنایی و عمران شهری و روستایی با مجموع اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین، عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی زیربنایی و عمران شهری و روستایی دیگر با اعتباری بالغ بر ۸۶۷ میلیارد تومان نیز در شهرستان آغاز می‌شود که این پروژه‌ها می‌توانند به توسعه زیرساخت‌های اساسی و بهبود کیفیت زندگی مردم در مناطق شهری و روستایی کمک کنند. 

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود به موضوع صدور اسناد مالکیت تک‌برگی الکترونیکی برای اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته دولت، تعداد ۱۲ هزار و ۵۱۰ فقره سند مالکیت تک‌برگی الکترونیکی در مساحتی بالغ بر ۵۷ هزار و ۳۵۳ هکتار برای اراضی کشاورزی در استان اردبیل صادر شده است که با صدور این اسناد، حدود ۵۹ درصد از اراضی کشاورزی استان به اسناد رسمی و قانونی مجهز شده است که این امر می‌تواند به رفع مشکلات مالکیتی و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کمک کند.

 بنابراین هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت‌ها که با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه الهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد، پاک‌دامنی، صداقت و صراحت توجه به محرومان روی کار می‌آیند، برای مردم بیان شود. 

 انتهای خبر/ 


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • هفته دولت؛ فرصتی برای بیان عملکرد دولت‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت منهای هشت