سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47196
  • بازدید: 364
  • 1403/06/10 - 09:30:24

تهرانی‌ها همچنان رتبه‌ برتر کنکور هستند؛

سهم هیچ اردبیل از ۱۰ رتبه برتر کنکور

با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، امسال نیز اردبیل سهمی از رتبه‌های برتر نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، این بار نیز اردبیل سهمی از رتبه‌های برتر نداشت.

 طبق آمار اعلامی در سه گروه تجربی، ریاضی فیزیک و علوم‌انسانی از ۳۰ نفر برتر کنکور سراسری امسال، ۲۶ نفر پسر و ۴ نفر دختر جزو رتبه‌های برتر شدند و جالب‌تر اینکه این افراد بیشتر از کلان‌شهرهای بزرگ هستند و تهران همچنان شهر اول در بهترین‌ها است.

 تهران با ۱۱ نفر، مشهد و تبریز با سه نفر استان‌هایی است که نفرات برتر کنکور امسال از آنها هستند؛ این آمار و آمار سال‌های قبل نشان می‌دهد که کلان‌شهرهای صنعتی و بزرگ در کنکور پیشتاز بوده‌اند.

 دراین‌بین اما وضعیت استان اردبیل چندان جالب نیست و سهم هیچ اردبیل از رتبه‌های رتبه برتر حکایت از این دارد که باید بیش از گذشته بر روی ارتقا وضعیت کنکور اردبیل برنامه‌ریزی کرد.

پیش‌تر سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در تجلیل از برترین‌های کنکور ۱۴۰۲، وضعیت کسب نمرات قبولی امتحانات نهایی دبیرستان و نیز وضعیت رتبه ۲۵ کنکور استان اردبیل را غیرقابل‌قبول دانسته و گفته بود: نظام آموزشی استان اردبیل نیازمند تلاش و همت بزرگ برای جبران این عقب‌ماندگی است.

همچنین طبق اعلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل برای جبران نقیصه و بهبود وضعیت نامطلوب کنکور در استان اردبیل، ۴۵ برنامه عملیاتی و ۱۵ عنوان برنامه گام‌به‌گام تدوین و در مدت یک سال گذشته اجرا شد.

در سال ۱۴۰۲، از استان اردبیل ۸۷ دانش‌آموز دارای رتبه زیر ۲ هزار بودند که انتظار می‌رفت امسال با انجام برنامه‌ریزی‌های انجام شده این وضعیت بهبود یابد. 

در کنکور امسال ۱۶ استان هیچ سهمی از رتبه‌های برتر نداشتند و تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین نفرات رتبه برتری کنکور را به خود اختصاص داده‌اند.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • سهم هیچ اردبیل از ۱۰ رتبه برتر کنکور

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج منهای ده