سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47229
  • بازدید: 1,792
  • 1403/06/13 - 10:12:18

اساتید دانشگاه‌های اردبیل مطرح کردند؛

واقعیت آزادی بیان در مهد آزادی!

گرچه طبق ادعاهای مقامات فرانسوی۱۲ مورد جرم به مالک تلگرام وارد است، اما اکثر کارشناسان معتقدند این سبک از آزادی بیان، بیشتر جهت حاکمیت بر پلتفرم‌ها و تسلط بر تلگرام انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، هفته پیش بود که خبرگزاری‌های فرانسوی خبر دستگیری و بازداشت مالک تلگرام را در فرودگاه «لوبورژ» منتشر کردند. 

  بازداشت پاول دورف چند تابعیتی آن‌هم با اتهاماتی نظیر حمایت از تروریسم واکنش های متفاوتی در جهان داشت؛ گرچه طبق ادعاهای مقامات فرانسوی۱۲ مورد جرم به دورف وارد است که با این اتهامات او ممکن است ۲۰ سال به حبس محکوم شود، اما این سبک از آزادی بیان آن‌هم در مهد تمدن آزادی واکنش‌های متفاوتی در جهان داشت.

اکثر کارشناسان معتقدند که دستگیری پاول دورف بیشتر جنبه سیاسی دارد و فرانسوی‌ها این اقدام را در جهت حاکمیت بر پلتفرم‌ها و تسلط بر تلگرام انجام داده‌اند.  

حتی ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در توئیتی بازداشت دورف را علیه آزادی بیان دانست، این درحالیست که به عقیده امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دستگیری دورف سیاسی نیست و فرانسه به آزادی بیان متعهد است؛ صرف نظر از ادعاهای مکرون اما باید گفت که اکنون جنگ قدرت بر سر کسب دیتاهای بیشتراست و هر دولتی بیشترین دیتا را داشته باشد پیروز میدان خواهد بود از این رو برخی از دولت ها سعی می‌کنند که بیشترین دسترسی به اطلاعات را داشته باشند، بنابراین به نظر می‌رسد فرانسه برای حاکمیت بر فضای مجازی هرطور که شده می‌خواهد تلگرام را وادار به قبول خواسته‌اش کند. 

اشتراک‌گذاری

  • واقعیت آزادی بیان در مهد آزادی!

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شانزده منهای یک