سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 58
  • بازدید: 2,102
  • 1403/06/21 - 09:40:55

معاون سیاسی فرماندار اردبیل:

چالش‌های سیاسی امام یازدهم متفاوت بود

چالش‌های سیاسی امام یازدهم متفاوت بود

معاون سیاسی فرماندار اردبیل گفت: امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود با چالش‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری مواجه بودند که یکی از مهمترین آنها زمینه سازی برای جانشینی امام زمان (عج) بود.

 علیرضا علیزاده اقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، به ویژگی‌های اخلاقی این حضرت پرداخت و گفت: ایشان مانند اجداد بزرگوارشان در بخشندگی و خدمت به مردم یگانه روزگار بودند و با مردم به نیکی و احسان رفتار می‌کردند و به همه انسان‌ها عشق می‌ورزیدند.

وی تصریح کرد: ویژگی‌هایی همچون بخشندگی و سخاوت، پارسایی و تقوا، تواضع و فروتنی، شجاعت و صلابت روحی و احسان و نیکی به مردم نشان‌دهنده شخصیت والای امام حسن عسکری (ع) و جایگاه ویژه این حضرت در میان مردم و تاریخ اسلام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل اضافه کرد: با درنظرگرفتن ویژگی‌های امام حسن عسکری (ع) الگوگرفتن از ایشان می‌تواند در زندگی روزمره ما بسیار مفید و الهام‌بخش باشد و با پیروی از این ویژگی‌ها می‌توانیم زندگی پر از برکت و رضایت‌مند داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود با چالش‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری مواجه بودند که برخی از مواضع و اقدامات ایشان عبارت‌اند از مبارزه با خلافت عباسی، حفظ و گسترش تشیع، پشتیبانی مالی از شیعیان و یکی از مهم‌ترین اقدامات این حضرت آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت امام‌زمان (ع) بود که ایشان حضرت مهدی (عج) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کردند و زمینه‌سازی‌های لازم را برای این دوران انجام دادند.

علیزاده اقدم تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود فشارهای اقتصادی به پشتیبانی مالی شیعیان پرداختند و تلاش کردند تا نیازهای آنان را برطرف کنند که این اقدامات نشان‌دهنده هوشمندی و درایت ایشان در مواجهه با شرایط سخت و اجتماعی زمان خود بود.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) دارای علم و دانش گسترده‌ای بودند و به مسائل دینی و علمی تسلط کامل داشتند و همچنین ایشان به تربیت شاگردان برجسته‌ای پرداختند که هر یک در زمان خود به‌عنوان عالمان بزرگ شناخته می‌شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: رفتار امام حسن عسکری (ع) با مردم نمونه‌ای از اخلاق اسلامی و همچنین تقوای ایشان نمونه‌ای برای همه مسلمانان بود.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • چالش‌های سیاسی امام یازدهم متفاوت بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه دو