سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68180
  • بازدید: 539
  • 1403/07/28 - 08:14:16

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

پژوهشکده گردو در کلور راه‌اندازی شود

پژوهشکده گردو در کلور راه‌اندازی شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: باید در سریع‌ترین زمان پژوهشکده تحقیقاتی محصول گردو در شهر کلور راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، مرتضی مطهری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران به برگزاری سومین دوره جشنواره گردو در این منطقه باهدف شناساندن ظرفیت‌های گردشگری کلور اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا محصول گردوی کشاورزان و باغداران این منطقه را معرفی کرده و در کنار تولید، به اصلاح و بهره‌گیری از روش‌های مکانیزه در تولید گردو باکیفیت بالا اقدام شود.

 وی اضافه کرد: این جشنواره فضایی بانشاط اجتماعی را برای گردشگران و اهالی فراهم کرد تا ساعاتی از روز خود را به دور از استرس و درگیری در قالب این جشنواره سپری کنند تا نشاط و سرزندگی در بین مردم تزریق شود.

 شهردار کلور به وجود استخر معیشتی کلور در کنار پارک پایین‌دست این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: این استخر معیشتی شورابیل ثانی نام دارد که در کنار فضای سبز، شرایط خوبی را مهیا کرده تا هم‌وطنان و گردشگران بتوانند از ظرفیت این منبع عظیم آبی برای انجام تفریحات سالم استفاده کنند.

 وی بیان کرد: در سال‌های اخیر برای بهسازی و زیباسازی این منطقه ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و با عایق‌بندی سعی کردیم از آب منطقه‌ای آن را تحویل و نرده‌کشی آن را در کنار پارک انجام دهیم.

 مطهری در ادامه تصریح کرد: برای تبدیل این نقطه شهر کلور به منطقه نمونه گردشگری و احداث پیست پیاده‌روی و دیگر کارهای عمرانی و راه‌اندازی ورزش‌های متنوع آبی به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

  پژوهشکده تحقیقاتی محصول گردو در شهر کلور راه‌اندازی شود
 وحید کنعانی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید در سریع‌ترین زمان پژوهشکده تحقیقاتی محصول گردو در شهر کلور راه‌اندازی شود.

 وی اظهار داشت: شهرستان خلخال و بخش شاهرود و شهر کلور دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد در حوزه کشاورزی و گردشگری است که باید در قالب چنین رویدادهایی این ظرفیت‌ها معرفی شود.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • پژوهشکده گردو در کلور راه‌اندازی شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای یک