سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 80
  • بازدید: 1,086
  • 1403/06/23 - 14:40:41

امام‌جمعه اردبیل:

رئیس‌جمهور نظام هماهنگی حقوق را اعلام کند

رئیس‌جمهور نظام هماهنگی حقوق را اعلام کند

امام‌جمعه اردبیل گفت: افتخار می‌کنیم رئیس‌جمهوری داریم که به موضوع عدالت این قدر حساس است و برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند، در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اردبیل ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: در آستانه هفته وحدت هستیم ماجرای غزه ثابت کرد که اهل‌سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند دولت‌های سنی حاضر به اقدام عملی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین نشدند ای‌کاش ابن تیمیه حاضر می‌شد و همچنین شیوخ سلفیه که می‌گویند شیعه همیشه از پشت به امت خنجر زده است ای‌کاش می‌آمدند و تماشا می‌کردند که چه کسی از پشت به امت خنجر زده است.

شیعه در مسیر کمک به فلسطین فداکاری‌های بسیار بزرگی انجام داده است

 وی افزود: جای تأسف است که سلفی‌ها الان هم حرف ابن‌تیمیه را تکرار می‌کنند. دشمن میلیاردها دلار پول خرج کرده بود تا بین شیعه و سنی در دنیا اختلاف درست کنند؛ ولی ماجرای غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد حزب‌الله بیش از چهارصد شهید تا حال تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد که موالیان اهل‌بیت (ع) جز مصالح کلان امت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند؛ این مسأله را اهل‌سنت ایران کاملاً متوجه هستند و لذا از این به بعد دیگر نعره‌های اختلاف‌افکن، مجال و منفذ ورودی برای ایجاد اختلاف پیدا نخواهند کرد.

  امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از علماء بزرگ مغرب عربی به نام احمد ریسونی که از بزرگان اهل‌سنت است و قبلاً رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام بود چند روز پیش اعلام کرد کتمان شهادت حرام است و اعلان شهادت واجب شرعی است من باید به یک حقیقت بزرگ شهادت بدهم او با این شهادت در فضای مجازی در حد وسیعی مورد تشویق برادران اهل‌سنت قرار گرفت؛ ماحصل سخن او این است که شیعه در مسیر کمک به فلسطین فداکاری‌های بسیار بزرگی انجام داده است؛ اما اهل‌سنت (کنایه از دولت‌های اهل‌سنت) هیچ کمکی نکردند.

 وی تصریح کرد: شیعیان از برجسته‌ترین کمک‌کنندگان مقاومت فلسطین هستند آنها با جان و مال و سلاح کاری کردند که اهل‌سنت آن کار را انجام ندادند.

 ۷۵سال است که تمام مسلمان‌ها در عمل به مسئولیت خود قصور کرده‌اند

 وی اضافه کرد: نهایت کاری که الازهر می‌کند این است که می‌گوید مسلمان‌ها محصولات اسرائیلی را تحریم کنند در حالی که کسی از محصولات آنان استفاده نمی‌کند اگر حکومت مصر اجازه می‌دهد فتوی دهد که تمام محصولات آمریکا و اروپا باید تحریم شود. اگر الازهر از دولت مصر بخواهد که مرزها را باز کند تا مسلمان‌ها خودشان به نصرت فلسطین اقدام کنند هنوز مرز باز نشده اسرائیل نه از غزه بلکه از فلسطین خارج می‌شود .

  وی گفت: فتوای تمام علماء اسلام این است که اگر یک وجب از خاک مسلمان‌ها توسط کفار مخصوصاً کفار حربی تصرف شود بر هر مسلمان واجب است جهاد کند و تا آن قسمت آزاد نشده تمام مسلمان‌ها گناهکار هستند و بدتر اینکه گناهکار به محضر خداوند وارد می‌شوند؛ ۷۵ سال است که تمام مسلمان‌ها دراین‌خصوص در عمل به مسئولیت خود قصور کرده‌اند.

رئیس‌جمهور در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام کنید

 امام‌جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها خاطرنشان کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری و بعد از آن فصل مشبعی از حسن عدالت و ضرورت عدالت صحبت کرده‌اید و بجا و شایسته به این موضوع وارد شده‌اید همت شما را تحسین می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که رئیس‌جمهوری داریم که به موضوع عدالت این قدر حساس است برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه می‌گویید با تمام توان آن را پیگیری می‌کنید لطفاً در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام کنید؛ بعضی از شرکت‌ها سه برابر یک قاضی و معلم حقوق می‌گیرند درحالی‌که از جهت کاری قطعاً به‌پای معلم و قاضی نمی‌رسند تبعیض باورها را ویران و جمال یک حکومت را مشوه و امیدها را به یاس مبدل می‌کند با این کار قطعاً شأن شما به طور مضاعف بالا خواهد رفت.

 گرمی، مشکین‌شهر و نمین به منطقه آزاد بیله‌سوار الحاق شود

 نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ضمن اشاره به آغاز کار منطقه آزاد بیله‌سوار تصریح کرد: این هفته طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت و مصلحت‌سنجی خود دولت، بیله‌سوار به‌عنوان منطقه آزاد شروع به کارکرد از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان و ریاست سازمان مناطق آزاد کشور می‌خواهیم دراسرع‌وقت الحاق گرمی، مشکین‌شهر و نمین را در اولویت اول کاری خود قرار دهد مساحت آزاد تجاری هر چهار را جمع کنید یک بیستم ماکو، جلفا و انزلی نمی‌شود؛ اما برکات آن در حد وسیع، ظهور و باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود مسئولین مربوط دراین‌خصوص از توان بنده استفاده کنند اینجانب از هیچ تلاشی در این باب مضایقه نخواهم کرد.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • رئیس‌جمهور نظام هماهنگی حقوق را اعلام کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار به‌اضافه دو