سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 83
  • بازدید: 1,213
  • 1403/06/23 - 22:47:55

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل:

علت بوی بد آب پارس‌آباد مشخص شد

علت بوی بد آب پارس‌آباد مشخص شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: علت بو و طعم بد آب آشامیدنی شهرستان پارس‌آباد ناشی از ایجاد شوک بیولوژیکی در رودخانه است که پس از سیلاب ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، مسعود خیرجو جمعه‌شب در جمع خبرنگاران درباره علت طعم و بوی بد آب آشامیدنی شهرستان‌ پارس‌آباد گفت: با توجه به اینکه آب منطقه‌ای تأمین‌کننده آب خام است و حفاظت از منابع آب در اختیار آن‌ها است که طبق اعلام آنها و اظهارات فرماندار شهرستان پارس‌آباد علت بو و طعم بد آب آشامیدنی ناشی از ایجاد شوک بیولوژیکی در رودخانه است که پس از سیلاب ایجاد شده است.

 وی افزود: در واقع سیلاب، رژیم بیولوژیکی رودخانه را دچار تأثیر کرده و همین باعث شد که فعالیت عوامل بیولوژیکی به‌نوعی ایجاد بو کند و در واقع مزه‌ای هم که ایجاد شده بود ناشی از این عوامل بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: برای حذف این بو و طعم بد آب‌ شرب شهرستان پارس‌آباد روی فرایند کار کردند و با تغییر مواد و اصلاح فرایند تلاش کردند که فلوک‌های بهتری بسازند.

وی گفت: در بازدیدی که از تصفیه‌خانه داشتیم خوشبختانه الان خروجی تصفیه‌خانه به وضعیت عادی برگشته است و تا ۲۴ ساعت و حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده، شبکه نیز به وضعیت کاملاً  عادی خواهد رسید.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • علت بوی بد آب پارس‌آباد مشخص شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه ده