سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 99
  • بازدید: 1,092
  • 1403/06/24 - 17:36:26

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه اردبیل:

ازدواج آسان بر پایه ساده‌زیستی است

ازدواج آسان بر پایه ساده‌زیستی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه اردبیل گفت: ازدواج آسان بر پایه ساده‌زیستی و دوری از تجملات بنا شده است که این نوع ازدواج زندگی مشترک را آسانتر می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمد سید سیاح در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، باتوجه‌به قرارگرفتن در سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) به ازدواج آسان پرداخت و گفت: در قرآن کریم آیه‌ای دراین‌خصوص آمده است و به‌عنوان قاعده کلی شناخته می‌شود که پروردگار متعال مشقت و سختی را برای ما انتخاب نکرده‌اند.


وی اضافه کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابی‌طالب (ع) در خصوص ازدواج می‌فرماید بهترین ازدواج ازدواج‌هایی هستند که ساده و آسان برگزار شود و همچنین در خصوص مهریه فرمودند بالابردن مهریه باعث عداوت، کینه و کدورت می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه اردبیل تصریح کرد: ازدواج آسان بر پایه ساده‌زیستی و دوری از تجملات بنا شده است که این نوع ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند تا با هزینه‌های کمتر و بدون فشار مالی زیاد زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه تفاهم در جهان‌بینی و اعتقادات دینی می‌تواند به پایداری زندگی مشترک کمک کند و همان‌طور علاقه متقابل و درک متقابل از نیازها و خواسته‌های یکدیگر نیز بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام سید سیاح بیان کرد: اکثریت مردم ما با آموزه‌های دینی و فرهنگ قرآنی بیگانه هستند و نبود این آموزه‌ها بر افزایش سن ازدواج تأثیر مستقیم دارد.

وی به برخی از معیارها و توصیه‌های اسلام در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب همسر ایمان و تقوای فرد است که باعث می‌شود زوجین ازدواج موفقی داشته باشند و همچنین برخورداری از اخلاق نیکو و رفتار مناسب از دیگر معیارهای مهم در ازدواج است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه اردبیل به هزینه‌های بالای ازدواج ازجمله هزینه‌های مراسم و جهیزیه که یکی از بزرگ‌ترین موانع ازدواج جوانان است اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان به دلیل این هزینه‌های بالا ازدواج خود را به تعویق می‌اندازند که این موضوع می‌تواند به افزایش سن ازدواج منجر شود.

وی تصریح کرد: با کاهش هزینه‌ها جوانان بیشتری می‌توانند در سنین مناسب ازدواج کنند و این موضوع می‌تواند به کاهش سن ازدواج کمک کند.
انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • ازدواج آسان بر پایه ساده‌زیستی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست منهای سه