دوشنبه 1403/04/18 23:54 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 15
1403-03-31 05:57 - شماره خبر : 103584 0
مسئول بسیج اساتید خلخال :

حفظ وحدت تداوم خط‌مشی شهید رئیسی است

مسئول بسیج اساتید خلخال گفت: حفظ وحدت، عدم دامن‌زدن به اختلافات و حضور حداکثری در انتخابات تداوم خط‌مشی شهید رئیسی است.

 سید اسماعیل هاشمی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به ویژگی‌ها و شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام و رهبری و در مقایسه با شهید رئیسی، شهید رجایی پرداخت و گفت: طبق فرمایش قرآن کریم که در ابتدای سوره مبارکه مؤمنون به آن اشاره شده (قَد أَفلَحَ المُؤمِنوُن) براین‌اساس ویژگی انسان‌های تراز عبارت  از رعایت طهارت ظاهری و باطنی، اخلاص، تقوای الهی، خشوع و خضوع در برابر خداوند، پرهیز از جدل، اقامه نماز و پرداخت زکات، پاک‌دامنی، کنترل غریزه شهوت و رعایت عفاف و حجاب، امانت‌داری، خوف از خداوند، توکل بر خداوند و عدم‌پذیرش ولایت منافقان، کافران و مشرکان است.

 وی ادامه داد: معتقد به‌نظام و مبانی انقلاب اسلامی، ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار، فعّال، پرکار، بابصیرت و آگاه، خستگی‌ناپذیر و خادم ملّت بودن از دیگر ویژگی‌ها و شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام و رهبری است.

 مسئول بسیج اساتید شهرستان خلخال به دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی ایران پرداخت و در ادامه گفت: پرواضح است رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی ایران که الگوی عینی آن همانند رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان یک شخصیت فراملّی با ویژگی‌ها و صفات یاد شده در جهان متبلور شد. تأسّی به همین صفات فاضله بود که ایشان را به‌عنوان یک راحله سافره در ژرفای یادها و نام‌ها جاودانه کرد.

 وی به درخشش والای شهید سید ابراهیم رئیسی در تمامی عرصه‌ها پرداخت و افزود: طرّاحی معماری و خط‌‌مشی فکری ایشان به جِدّ، توانست ادبیات و گفتمان نویی را به جهان تفهیم کند که خداترسی و تهذّب در مجاورت تلاش و سخت گوشی می‌تواند در مدت‌زمان کم، برای تناول یک جامعه در اعصار مختلف درخت مثمری را به وجود آورد.

 

این پژوهشگر قرآنی در میان مردم و در کنار مردم بودن را از دیگر خصوصیات شایسته شهید جمهور خواند و افزود: صله ارحام با مردمان داخل و خارج از کشور، در میان ایشان بودن و اندیشیدن به مصائب و مخاطرات ایشان، همین بود که امام حاضر انقلاب، وی را شخصیّتی متفکّر و مغتنم و صفات برجسته یاد شده برشمردند.

 هاشمی به خدمات و دستاوردهای دولت شهید رئیسی که مایه برکت، آبادانی، توسعه و پیشرفت در استان اردبیل و شهر پرداخت و اظهار کرد: خدمات خالصانه شهید رئیسی در ظرف زمان و مکان و فقط در گنجایش آبادانی و توسعه خلخال و اردبیل نیست؛ ولی با این اوصاف نقصان‌های ملتهبِ ورّاث ناخلف و متعفّن دُوَل گذشته داخلی و خارجی مخصوصاً دولت گذشته اجازه نداد تا ثمرات دولت مردمی در خلخال آن‌چنان که باید به ثمر نشیند؛ هرچند اعتقاد قلبی داریم که در آینده بسیار بهتر خواهد شد. چرا که دعای خیر شهدای خدمت بدرقه راه مردمانمان بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: آبگیری سّد کوثر، ساخت‌وساز مسکن، رشد اشتغال‌زایی، توجّه به زیرساخت‌ها در حوزه معیشت، جوانی جمعیت و بسیاری دیگر رشد قابل‌توجهی را از خود به یادگار گذاشت از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم بوده است.

 مسئول بسیج اساتید خلخال در پایان توصیه‌هایی به مردم بر لزوم حفظ وحدت، عدم دامن‌زدن به اختلافات کاندیداها و حضور حداکثری در انتخابات به‌عنوان مشی شهید رئیسی گفت و افزود: اعتصام بحبل الله در سایه اتحاد نیرومند، مقدس و جمعیت فشرده و هماهنگ که بتوانند انسجام و اتّحاد را معنا ببخشند، خوشبختانه از دیرزمان در خلخال به مدد راهبری و رهبری علمای دین نقض مؤثّر خود را نشان داده و میدان‌داری کرده است؛ مردمان خلخال نشان داده‌اند که همیشه امیدوارانه در کنار دولت‌های انقلابی ثابت‌قدم بوده و این مهمّ را با اهداف بیشترین آرا به دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی در سطح استان اردبیل به منصّه ظهور رساندند و مایه مباهات و سرافرازی استان اردبیل در سطح کشور شدند.

خبر از: سید عیاس جوادپور 

 انتهای خبر/

 

https://www.sabalanema.ir/short/eGyOX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر