دوشنبه 1403/04/18 23:13 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 12
1403-04-04 07:07 - شماره خبر : 103639 0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال:

پیاده‌روی خانوادگی غدیر در خلخال برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال گفت:پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم به مناسبت عید غدیر در خلخال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ حسین مولا پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت واقعه غدیرخم و احیای آن اشاره کرد و گفت: واقعه غدیر خم از مهم‌ترین وقایع تاریخ صدر اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در محل غدیر خم، حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند، با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

وی یکی از دستورات و سفارش‌ها که از جانب ائمه معصومین (ع) در خصوص گرامیداشت عید غدیر خم رسیده است؛ موضوع غدیریه یا اطعام مؤمنان در روز عید غدیر است و این سنت نیکو باتوجه‌به سیره فرزندان رسول خدا همواره در طول تاریخ در میان مسلمانان و شیعیان جایگاه ویژه‌ای داشت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های پویا و تأثیرگذار در ایام پیشرو گفت: عید غدیر خم از اعیاد ویژه اسلامی است و این روز برای اقشار مختلف جامعه به‌خصوص قشر نوجوان و جوانان آینده‌ساز جامعه باید بازگویی و تجدید خاطره شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال حضور پرشور مردم مؤمن و ولایی خلخال در مراسم ها و ویژه‌برنامه‌های اعیاد اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی امری فرخنده خواند و بیان کرد: انتظار می‌رود سالروز عید سعید غدیر خم و واقعه بزرگ جهان اسلام به‌صورت ویژه برگزار و زمینه بهره‌مندی آحاد مختلف جامعه از برنامه‌های این روز فراهم شود.

وی افزود: نورافشانی آسمان شهر در شب عید غدیر، اجرای برنامه‌های شاد در شب و روز عید غدیر خم، پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم، توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت سالروز عید غدیر خم و همچنین ایام دهه ولایت در این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

https://www.sabalanema.ir/short/NE9JD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر