سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

شنبه 1 شهریور 1404
  • کد خبر: 10298
  • بازدید: 713
  • 1393/07/19 - 21:10:16

رسانه ابزاری استراتژیک برای شناساندن و توسعه برندهاست

برند شهری که رسانه در به وجود آمدن آن نقش بسزایی دارد، ترکیبی از نمادها و ارزش های محلی، هویت تاریخی، فرهنگ شهری، ویژگی های اجتماعی و قومی، آثار و بناهای تاریخی، مناسبات ملی و بین المللی، جذابیت ها و امکانات منطقه ای و حتی اشخاص برجسته آن شهر است.

به گزارش سبلانه به نقل از شهرخبر، نخستین نشست علمی - تخصصی "برند شهر؛ فرصتی برای تهران" از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران امروز در سالن ویژه کنفرانس های خبری برج میلاد با حضور مهندس علي فرهادي معاون علم و فناوري و دبیر اجرایی این نشست تخصصی و دکتر فرزاد مقدم؛ استاد دانشگاه و صاحب نظر در حوزه برند سازی، دکتر رسول بابایی؛ کارشناس امور رسانه و مدیر مسئول اسبق روزنامه همشهری و شهاب الدین صابونچی؛ مشاور رئیس مرکز و مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار شد.

فرهادی در نشست تخصصی" برندشهر؛ فرصتی برای تهران" خاطرنشان کرد: برند چیزی نیست که اتفاقی بدان دست یافت بلکه یک فرصتی است که با داشتن برنامه جامع حاصل خواهد شد.

به گزارش شهرخبر، فرزاد مقدم در ادامه ضمن اشاره به اینکه برند در میان عامه مردم به اشتباه تعریف شده است و به درستی درک نشده تا  از آن برای کسب موفقیت اقتصادی در شهرها استفاده شود، گفت: برند عنصری است که قابل دیدن و تجزیه کردن نیست بلکه برند مجموعه ای از اجزا را شامل می شود که در ذهن مخاطب شکل می گیرد.

وی در ادامه افزود: برخی شهرها دارای تصویری مطلوب و برندی شناخته شده و در مقابل بعضی دیگر دارای تصویر منفی یا ضعیفی در ذهن افراد درون شهر و بیرون آن هستند. برند سازی برای شهر و ایجاد تصویری مطلوب از شهر در ذهن ساکنان همان شهر و همچنین افراد خارج از ان شهر می تواند باعث جذب هرچه بیشتر افراد به آن شهر گردد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کارشناسان در تعریف برند شهری به این مسئله اعتقاد دارند که مفهوم برند شهری ترکیبی از نمادها و ارزش های محلی، هویت تاریخی، فرهنگ شهری، ویژگی های اجتماعی و قومی، آثار و بناهای تاریخی، مناسبات ملی و بین المللی، جذابیت ها و امکانات منطقه ای و حتی اشخاص برجسته آن شهر است.

مقدم ضمن بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا بعد از برند سازی جرایم تا 70 درصد کاهش و اقدامات گروهی نیز سبب افزایش پاکی شهر شده است، خاطرنشان کرد: برای برند سازی نیازمند تمرکز، تخصص، تمایز، تداوم و تواضع هستیم.

به گزارش شهرخبر، در ادامه نشست تخصصی "برندشهر؛ فرصتی برای تهران" دکتر رسول بابایی اظهار کرد: امروز رسانه ها اعم از تلویزیون، رادیو، مطبوعات، سایت های اینترنتی و بویژه شبکه های اجتماعی با زمینه سازی ارتباط گسترده و تعامل با مخاطبان و شهروندان، ابزاری استراتژیک برای شناساندن، توسعه و ترویج برندهاست.

وی در ادامه افزود: برند شهری نتیجه همین آگاهی هستند که تصویر برند شهر و جوهره و هویت برند را به مخاطبان و شهروندان منعکس می کنند و شهر را با برند مطلوب و مورد نظر به مردم می شناسانند.

این کارشناس امور رسانه خاطرنشان کرد: مردم کمتربه جاهای ناشناخته و مبهم و بی اتیکت و بی هویت سفر می کنند و عموما به جاهای سفر می کنند که شناخته شده باشد و این رسانه است که موجبات و امکانات درک و شناخت برند شهری و آگاهی از آن را فراهم می کند.
 

اشتراک‌گذاری

  • رسانه ابزاری استراتژیک برای شناساندن و توسعه برندهاست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه چهار