سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 12
  • بازدید: 484
  • 1403/06/16 - 15:58:23

ائمه جمعه‌ استان اردبیل مطرح کردند:

زیرساخت‌های گردشگری استان تامین شود

زیرساخت‌های گردشگری استان تامین شود

ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به تامین زیرساخت های گردشگری برای پذیرایی مناسب از مسافران تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به تامین زیر ساخت های گردشگری برای پذیرایی مناسب از مسافران تاکید کردند.

ضعف مشهود متولیان فرهنگی

آیت‌الله یدالله صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته گرمی با گلایه مندی از عملکرد ضعیف و منفعل متولیان فرهنگی در عرصه‌های مختلف گفت: امنیت مولفه‌ای چند بُعدی محسوب می‌شود و این ابعاد امروزه شامل حوزه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی است و همین امر بیانگر وسیع بودن این موضوع و ضرورت توجه به آن است. 

وی افزود: متاسفانه در جامعه امنیت اشرار و کسانی که آرامش عمومی را مختل می کنند بیشتر از نیروی امنیتی و انتظامی مد نظر قرار می گیرد. 

امام جمعه گرمی گفت: نگاه متولیان فرهنگی و بالطبع نگاه مردم به منکرات فرهنگی اینگونه است که در مقابل این منکرات نیروی انتظامی اقدام کند، در صورتی که اقدام در مقابل این منکرات توسط نیروی انتظامی و دادگستری در آخرین مرحله قرار دارد ولی مدام به نیروی انتظامی انتقاد می شود در حالی که مطالبه گری  و امر به معروف و نهی از منکر عمومی باید بیشتر در جامعه اسلامی نمود پیدا کند.

مشکلات رفاهی مسافران برطرف شود

حجت‌الاسلام‌ محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه سرعین گفت: باید بهترین مراسمات و میهمان نوازی در سرعین اجرا شود با عنایت خداوند اینهمه ثروت و نعمت به این شهرستان داده شده و  باید از این فرصت به بهترین  شکل استفاده کنیم.

امام جمعه سرعین گفت:  نبود سرویس بهداشتی، نمازخانه  و سایر امکانات رفاهی که باید مورد توجه ویژه مسئولین و دست اندرکاران شهرستانی باشد تا موانع های موجود در شهرستان حل شود تا از این بهتر پذیرای میهمان و مسافران‌ شهرستان باشیم.

زیرساخت های گردشگری فراهم شود

 حجت الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال گفت: درحالی که احتمال ورود این حجم از میهمان، مسافر و گردشگر به خلخال و در این فصل از سال و با توجه به تعطیلات هفته بسیاربالا بود ،ولی مسئولین قبل از ورود مسافرین برنامه‌ریزی مناسبی را برای مدیریت این حجم از گردشگر را انجام ندادند.

وی تشکیل صف‌های طولانی در مقابل سرویس‌های بهداشتی، ‌صفهای طولانی مقابل نانوایی‌ها،کمبود آرد ‌و نان در سطح روستا و شهرها،مشکل ضعف نظارت بر نانوایی‌ها،عدم تناسب تعداد سرویس‌های بهداشتی و همچنین نمازخانه‌های موجود با میزان ورودی گردشگران در شهر،را از جمله نارسایی‌های بخش گردشگری خلخال درهفته جاری اعلام کرد. 

خطیب جمعه خلخال قدسی اظهار کرد: تا زمانی که زیرساختهای توسعه گردشگری را درخلخال فراهم نکرده‌ایم نمی‌توانیم مدعی تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری کشور باشیم.

وی به کندی روند پروژه بلوار شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این پروژه چند صد متری چند قربانی جدید باید بگیرد و یا چند سال زمان برای این پروژه کوتاه و کوچک نیاز است و چندین خانواده باید از این پروژه سود ببرند تا مسئولین راضی به تکمیل آن شوند.

جوانی جمعیت مدنظر مسئولان باشد

حجت الاسلام آیت  نعمتی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی شهرستان نیر گفت: :باید فکری برای جوانی جمعیت شود که در آینده دچار پیری جمعیت نشویم و باید برنامه داشت.

وی  اظهار داشت:آنهایی که در حوزه جهاد تبیین فعالیت می کنند باید برای نسل چهارم و پنجم انقلاب نیز برنامه‌ریزی داشته باشند و اولویت فرهنگی و تبیینی داشته باشند.

امام جمعه شهر نیر افزود: در دولت وفاق ملی انتخاب فرد برای مسئولیتی چه در انتخاب کلان مثل وزیر باشد چه در انتخاب استانداران و زیر مجموعه ها باید انتخاب مسئول ها بدور از تعصب های قومی قبیله ای حزبی باشد که الحمدلله دولت چهاردهم این کار را انجام داده است.

طعم و بوی آب شرب پارس اباد قابل تحمل نیست

حجت الاسلام  حسن باقری امام جمعه موقت شهرستان پارس‌آباد در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و تاکید بر حفظ حرمت مردم شریف و مرزدار شهرستان پارس‌آباد از طرف مسئولیت گفت: طعم و بوی آب شرب پارس‌آباد غیرقابل تحمل است و ما انتظار داریم مسئولین استانی بدون توجیه و با حفظ شأن و احترام مردم شهرستان پارس‌آباد این مسئله را حل کنند. 

وی تصریح کرد: مسئولین برای حل مشکل آب شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و جعفرآباد میتوانند از سد عمارت بهترین آب را به این شهرستان‌ها انتقال دهند. 

باقری افزود: علیرغم سخنان فراوان در مورد آزمایشات و سالم بودن آب رود ارس ما همچنان روی این مسئله بحث داریم و معتقدیم واقعیت برخلاف حرفهایی است که گفته می، شود و ما از مسئولین میخواهیم به فکر آب شرب از سد عمارت باشند.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • زیرساخت‌های گردشگری استان تامین شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو منهای دو