سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 14
  • بازدید: 471
  • 1403/06/17 - 11:17:19

رئیس اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری خلخال خبر داد:

ورود ۸۰۰ هزار مسافر به خلخال

ورود ۸۰۰ هزار مسافر به خلخال

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: در تعطیلات هفته گذشته ۸۰۰ هزار مسافر وارد شهرستان خلخال شدند.

علی درویشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به مهم‌ترین اقدامات اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌های مانند جاده‌های دسترسی به مناطق گردشگری، نصب دستگاه روشنایی، احداث سرویس بهداشتی، دیوارکشی و سنگ‌فرش مناطق نمونه گردشگری از جمله اقدامات است.

 وی در ادامه گفت: ثبت سه منطقه به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری در شهرستان خلخال از قبیل: منطقه نمونه گردشگری ازناو، منطقه نمونه گردشگری الماس و منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله شهرکلور از دیگر اقدامات این در طول سال ۱۴۰۲ است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال به مجموعه طرح‌های در دست اقدام در شهرستان خلخال و در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: ثبت ۵ روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری، و معرفی چندین روستای جدید جهت ثبت به‌عنوان روستای هدف گردشگری، صدور ۱۵ مورد موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری برای تأسیسات گردشگری در سال ۱۴۰۳ و ۶۵ مورد طی سالیان گذشته از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

 وی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در تعطیلات آخر ماه صفر از تمامی مسیرهای ارتباطی از قبیل مسیرهای اصلی اسالم به خلخال، پونل به خلخال، کوثر به خلخال، اردبیل - فیروز - خلخال و محورهای در دست احداث، خلخال - شال - ماجولان - ماسوله و خلخال - ماسال و جاده قدیمی آذربایجان شرقی به خلخال و از مسیر روستای گو و کمر در بخش خورش رستم از طریق آذربایجان شرقی و مرکز کشور وارد خلخال شده‌اند.

 وی تصریح کرد: در تعطیلات هفته گذشته ۸۰۰ هزار مسافر وارد شهرستان خلخال شدند که از این تعداد ۳۶۰ هزار نفر اقامت ثبت شده است.

 درویشی به مشکلات این حوزه و عدم همکاری‌ها در خصوص رشد ظرفیت گردشگری در خلخال اشاره کرد و افزود: کمبود سرمایه‌گذار جهت اجرای طرح‌های بیشتر در حوزه گردشگری در سطح شهرستان خلخال، نبود راه دسترسی مناسب عدم افتتاح جاده کلور-درام، جاده ماسوله - خلخال و ماسال به خلخال از دیگر عوامل مهم در کاهش رشد گردشگری منطقه خلخال است.

 انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • ورود ۸۰۰ هزار مسافر به خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه شش