- کد خبر: 14143
- بازدید: 1,193
- 1393/10/08 - 19:46:09
در گفتگوی تفضیلی با مسئول بسیج دانشجویی عنوان شد:
جنگ نرم،بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد
نزدیک یوم الله 9 دی هستیم، این روز هم در تاریخ انقلاب اسلامی واقعا یک روز بزرگ بود، اهمیتش را در مواضع مقام معظم رهبری نسبت به این روز می بینم؛ ایشان تصریح کردند با این روز "شعاری" برخورد نکنید و تعبیرشان این بود که این روز در تاریخ انقلاب ماندگار شد.
به گزارش سبلانهبه نقل از دانشجویان اردبیل، به همین مناسبت با معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل به گفتگوی تفضیلی نشستیم تا اهمیت زنده نگه داشتن این روز بزرگ را از زبان مسئول یکی از تشکل های بزرگ دانشجویی که وظیفه صیانت از آرمانهای انقلاب را در دانشگاهها و جامعه برعهده دارد بشنویم.
با عرض سلام و تبریک به مناسبت فرارسیدن یوم الله 9 دی
یک تعریف کلی از حادثه 9 دی برای ما داشته باشید؟
در 9دی سال 88 مردم مسلمان ایران به این سفارش حضرت امام که فرمودند ((پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد))به تمام معنا و با همه وجود جامه عمل پوشاندند.
در واقع 9دی هر سال غرور امت مسلمان ایران زمین در اعتراض به حرمت شکنی ها و هنجار شکنی های فتنه گران در عاشورای 88 بوده و خواهد بود.
اگر بخواهید حماسه 9دی را در یک جمله خلاصه کنید چه می گویید؟
9 دی اوج بیداری و بصیرت مردم مسلمان ایران می باشد.
ما چه عبرتی می توانیم از حماسه پر شور 9 دی بگیریم؟
ما از 9دی عبرت نمی گیریم بلکه درس بصیرت،شجاعت و ولایتمداری می گیریم
چرا دشمنان حادثه 9 دی را خاری در چشمان خود دیدند و توطئه های دشمنان بعد از این حماسه عظیم خنثی شد؟
جواب سوال در خود سوال گنجانده شده است،چون در 9 دی مردم مسلمان و عاشورایی ایران بساط فتنه و فتنه انگیزی فتنه گران را بر چیدند ،لذا دشمنان این ملت این روز و حماسه این روز را مثل خاری در چشمان خود احساس کرده و می کنند.
اگر ما تحلیل روشنی از جریان 9 دی داشته باشیم، خواهیم فهمید که چرا مقام معظم رهبری عنایت خاصی به این روز دارند و تا آنجایی که من اطلاع دارم، هیچ کس به اندازه ایشان اهمیت این روز را درک نکرده است. اما اینکه چرا کسانی از این روز و حوادث آن و یادآوری و بزرگداشت آن خوششان نمی آید، بدیهی است؛ این روز در واقع خنثی کننده نقشه ای بود که شاید حدود دو دهه استکبار جهانی با کمک مزدوران داخلی اش آن را طراحی کرده بود و آنقدر مقدماتش را فراهم کرده بودند که مطمئن بودند به نتیجه قطعی می رسند. طیف های مختلفی از سیاسیون داخلی و خارجی در اجرای این نقشه سهیم بودند، می شود گفت مثل جنگ احزاب یک ائتلافی بود از کفر و نفاق و دنیاپرستان و فرصت طلبان و بعضی افرادی که بی بصیرت بودند، هر چند سوء نیتی نداشتند؛ طبعا وقتی با آن نقشه های پیچیده و پر هزینه و طراحی شده وارد کار شدند و در مقابل با روشنگری مقام معظم رهبری و تبعیت مردم از ایشان مواجه شدند، با آن فراست خدادادی که مردم حزب اللهی و علاقه مندان به انقلاب دارند، همه آن نقشه ها را نقش بر آب کردند. طبعا برای دشمنان این مهم مصیبت بزرگی بود و یادآوری مصیبت هیچ وقت خوشایند نیست...
در روز عاشورا شعارهایی علیه اسلام دادند. در آن روز تعدادی نیز از مردم بی گناه شهید شدند. چرا از 9 دی که دفاع از اسلام بود به اسطوره ای برای دفاع از نظام رسیدیم؟
روشن است که در 25 خرداد، افراد مختلفی حضور داشتند. از کسانی که فقط معتقدند که تقلب شده تا گروهک ها. اتفاقات رخ داده و روشنگری های حضرت آقا به مرور از تعداد این گروه کاست تا فقط کسانی ماندند که به صورت رسمی با جمهوری اسلامی مخالف بودند.
بیشتر حاضرین روز عاشورا کسانی بودند که به دنبال اغتشاشگری بودند. این ها افرادی بودند که با تحریک سران فتنه در خیابان حضور یافته بودند. اتفاق روز عاشورا نتیجه اقدام اشتباه اصحاب فتنه است. برای شخصیت آنها، طرفداری افراد معلوم الحال نقطه تاریک و کور برای سران فتنه بود، اما سران فتنه توان مدیریت را نداشتند، طرفداران مذهبی هم در صحنه ظاهر نشدند. نظام صبر کرد...
در 9 دی شعارها علیه این افراد بود. در نظر فقهی هم ولایت فقیه همان اسلام است. در 9 دی کسی از احمدی نژاد دفاع نمی کرد هرچند که وی در آن روزگار مورد نقد نبود. در آن روز خون شهدا، اسلام و ولایت فقیه مسئله بود.
اگر کسانی در حادثه به این مهمی سکوت کرده باشند و بعدا هم دائما کارشان را توجیه کنند، چه طور باید با آنها برخورد کرد؟
اگر کسانی غفلتی کردند یا واقعا امر به آنها مشتبه شده بود و از روی بی بصیرتی کاری انجام داده بودند یا سکوت کرده بودند و حالا واقعا پشیمان شده اند، باید پذیرفت. البته علامت پشیمانی شان هم این است که به نحوی از فتنه گران تبرّی بجویند و الا نمی شود فردی در کاری که چنین خطری برای انقلاب بوجود می آورد، یا مشارکت داشته باشد یا سکوت کرده باشد بعد هم هیچ اظهار تبرّی هم نکند! معنای این رفتار این است که چنین شخصی باز هم راضی است و اگر باز هم چنین اتفاقی بیفتد، آن کار را انجام خواهد داد.
یک قاعده کلی داریم که در نهج البلاغه به آن تصریح شده است: حضرت امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند که ناقه ثمود را یک نفر پی کرد ولی خدای متعال کل قوم ثمود را هلاک کرد. خب با اینکه آنها عملا شرکتی در پی کردن ناقه نداشتند، بخاطر این که به این کار راضی بودند، خداوند عقابشان کرد. رضایت به کار کسانی که خیانت به اسلام می کنند و قصد براندازی دارند و یا با دشمنان اسلام همکاری می کنند، سبب می شود تا این شخص راضی در صف عاملین خیانت قرار بگیرد. اگر کسانی راضی باشند مثل قوم ثمود هستند که مستحق هلاکت اند. فقط بعد از اینکه تبری بجویند و توبه کنند، (و اصلحوا و بیّنوا) یعنی هم خودشان را اصلاح کنند و هم برای دیگران تبیین کنند، آنوقت است که می شود آنها را پذیرفت و الا صرف اینکه سکوت کنند و به سکوتشان ادامه بدهند و بعد صرف اظهار مخالفت، کافی نیست. کسانی که در فتنه سهیم بودند و با حمایت یا با سکوت به کار آنان رضایت دادند، راه نجات شان تبرّی از جریان فتنه و آن رفتارهاست.
گروهی از جمله آقایان طائب و پناهیان پس از انتخابات، قرارگاه عمار را در پاسخ به فریاد "این عمار" رهبری راه انداختند. آیا شما عمار هستید؟
در واقع عمار بودن شیعه ی واقعی امام علی علیه السلام است. شرایط خاص دوران سیاسی، که در جنگ نرم هستیم باید عمار بود و به قول مقام معظم رهبری، شما افسران جوان جنگ نرم هستید و فعالیت در این حوزه بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد باید تلاش کنیم که عمار گونه عمل کنیم.
در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید.
این نکته را باید بدانیم که دائما همه اقوام در مراحل مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند، و این آزمایش مستمر است و دائما آزمایش تکرار می شود.
اگر پذیرفتیم ما دائما در حال آزمایش هستیم، باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهیم که آیا هر آزمایش بعدی، آسانتر از آزمایش قبلی است؟ یعنی مثلا کسی که در مدرسه درس می خواند، امتحان سال دوم از سال اول برایش آسان تر است؟ امتحان دبیرستان از دوره ابتدایی آسان تر است؟ امتحان دانشگاه از دبیرستان آسان تر یا برعکس ؟
امتحانات دائماً مشکل تر می شود. برای هر نسلی و برای هر جامعه ای امتحانات متعددی وجود دارد، هر امتحان بعدی سخت تر از قبلی خواهد بود، این یک قاعده کلی است که هر امتحان بعدی قوی تر و مشکل تر و پیچیده تر است و هم شواهد تاریخی از صدر اسلام تا به حال این قاعده را نشان می دهد و باید قائده بازی، آزمایش و امتحان هر زمان را بدانیم و با داشتن شناخت و بصیرت کافی در پازل دشمن حرکت نکنیم.
به هر حال شیطانی که طراح این فتنه ها هست هم هر روز استادتر می شود و از تجربیات دیگران هم استفاده می کند، طرح ها پیچیده تر می شود. بنابراین طبیعی است که هر امتحان بعدی سخت تر باشد و فتنه های بعدی پیچیده تر از فتنه های قبل باشد.
باید با بصیرتی عمارگونه در این میدان قدم برداشت و با رهنمودهای مقام معظم رهبری که به مانند چراغی راه را نشان می دهد به تبیین موضوع در بین این قشر فرهیخته بپردازیم و شهر و کشورمان را در برابر بلایا واکسینه کنیم.
با تشکر از صرف وقت گران بهایتان
دیدگاهها