سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 182
  • بازدید: 649
  • 1403/06/30 - 15:19:21

ائمه جمعه شهرستان‌های اردبیل چه گفتند؛

انتخاب مسئولان از اقلیت‌های مذهبی باعث اتحاد می‌شود

انتخاب مسئولان از اقلیت‌های مذهبی باعث اتحاد می‌شود

امام‌جمعه شهرستان نیر گفت: انتخاب مسئولان از اقلیت‌های دینی مذهبی کشور باعث اتحاد مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه به اهمیت وحدت بین مسلمانان در مقابل استکبار جهانی و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و بررسی مشکلات شهرستان اشاره کردند.

امام‌جمعه گرمی: آمریکا برادری را ثابت کند بعد ارث بخواهد

  آیت‌الله یدالله صفری امام‌جمعه شهرستان گرمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: هزاران شهید انقلاب و حکومت اسلامی و برای اجرای شدن احکام اسلامی برای اجرای عدالت و حفظ عفت و غیرت و حجاب جان دادند. ️

 وی با اشاره به مصاحبه رئیس‌جمهور و سؤال یک خبرنگار زن از وی درباره گشت ارشاد گفت: آن زنی که کشف حجاب می‌کند و به رئیس‌جمهور می‌گوید هنوز گشت ارشاد است، او این حقیقت را درک نکرده یا خود را به نادانی زده است و نمی‌داند که این کشور به‌وسیله رؤسای جمهور گذشته و فعلی و یا با کشف حجاب و لخت شدن زنان حفظ نشده است؛ بلکه با خون سرخ شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس و امروز با خون شهدای مدافع حرم حفظ شده است.

وی افزود: کسی که می‌گوید گشت ارشاد نباشد معنایش این است که زنانی که عفت زنان ما و غیرت مردان و ایمان جوانان ما را می‌دزدند، آزاد باشند؛ اگر قرار است گشت ارشاد جمع شود پس گشت سد معابر، گشت مبارزه با ساخت‌وساز خلاف، پلیس‌راه و مانند آنها را نیز جمع کنید؛ چون اینها هم مزاحم مردم هستند.

 امام‌جمعه گرمی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور که گفت آمریکا برادر ماست، گفت: اول آمریکا برادری خود را ثابت کند بعد از ما ارث بخواهد و این جمله یک‌ضرب المثل است و حرف درستی است؛ اما عده‌ای در داخل بی‌انصافی می‌کنند.

 انتخاب مسئولان از اقلیت‌های مذهبی باعث اتحاد می‌شود

 حجت‌الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نیر که در مصلی این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و سالروز میلاد باخیروبرکت پیامبر اکرم (ص) گفت: الگوی رفتاری مسلمانان باید پیامبر اکرم (ص) باشد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) الگوی روحیه تعاون و همدلی و هم زبانی است و از افتخارات امام خمینی (ره) و نظام جمهوری اسلامی به‌وجودآوردن هفته‌ای به نام هفته وحدت است که این هفته به معنای ارزش و بهادادن به اقلیت‌های دینی مذهبی موجود در کشور است. 

امام‌‌جمعه نیر تصریح کرد: حکام مسلمان در مقابل حمله رژیم صهیونیستی به غزه بی‌تفاوت هستند که دشمن ضعیف و ترسو و دشمنی که در زوال است قدرتمند شده است.

وی افزود: دولت چهاردهم می‌تواند با انتخاب فرد شایسته و اصلح در استان‌ها و شهرستان‌ها وفاق ملی را به وجود بیاورد.

نعمتی گفت: انتخاب مسئولان از اقلیت‌های دینی مذهبی کشور باعث اتحاد مردم می‌شود.

 خطیب نمازجمعه شهرستان نیر تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی پرچم‌دار اتحاد در منطقه است و حکام ممالک اسلامی باید از ایشان درس بگیرند.

نعمتی با اشاره به وجود مشکل اینترنت در سطح شهر نیر افزود: به‌زودی این مشکل با تدابیر فرماندار بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان رفع می‌شود.

 هدف ما عزت امت اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته سرعین با گرامی‌داشت هفته وحدت افزود: ما مسلمانان که یک‌چهارم مردم جهان را تشکیل می‌دهیم نباید عنوان امت اسلامی را فراموش کنیم بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد همه باید بفهمیم که عضو وحدت اسلامی هستیم و همه باید به هم‌بستگی و وحدت را بین مسلمانان حفظ کنیم.

وی افزود: هدف ما عزت امت اسلامی است که این عزت هم باهمت و وحدت همدیگر به دست می‌آید؛ نمی‌شود که مسلمانان در غزه یا سایر جاها دنیا زجر بکشند و ما امت اسلامی به این ظلم‌ها بی‌اعتنا باشیم.

 شیر علیپور با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس نماد مقاومت و نمودار جهانی و ماندگاری است که درس مقاومت، ایثار، فداکاری و سایر موارد که باعث ماندگاری و حفظ دفاع مقدس شد. دفاع مقدس بک چراغ‌راهنما است که یکی از درس‌های دفاع مقدس بالابردن بازدارندگی است؛ یعنی اگر ضعیف باشیم به ما حمله می‌کنند یک ضرب‌المثل هست اگر صلح می‌خواهی باید برای جنگ آماده شوی و هرچقدر هم پول‌دار و غنی باشی باید توان بازدارندگی خود را حفظ کنی اگر ضعیف باشی نمی‌توانی ثروت خود را نگهداری کشور ایران هم این‌گونه است اگر ضعیف باشیم همه به ما حمله می‌کند باید آن‌قدر قوی باشیم کسی فکر و جرئت حمله به ما را نداشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به پیجرها و حادثه‌های لبنان گفت: باید به توان داخلی خود ارزش بگذاریم و هر روز این توان‌های داخلی را افزایش دهیم و به ابزارهای خارجی و بعضاً خطرناک اعتماد نکنیم.
 

دفاع مقدس سند افتخار ماست

حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال افزود: هشت سال مقاومت غرورآفرین در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق و درحالی‌که بیشترین تعداد کشورهای غربی از آن حمایت می‌کردند از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این ایام باید در همه زمان و همه‌وقت و با برگزاری برنامه‌های باشکوه گرامی داشته شود.

 وی با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ای‌کاش استفاده از ایام هفته تنها به شعار در بین کشورهای اسلامی ختم نشود.

خطیب جمعه خلخال ابراز امیدواری کرد که به با بیداری سران کشورهای عربی مسلمان منطقه زمینه برای ازبین‌بردن غده سرطانی رژیم اشغالگر اسرائیل در آینده بسیار زود فراهم شود.

وی دقت در سخن‌گفتن را از جمله مصادیق بارز رعایت تقوای الهی اعلام کرد و گفت: انتظار از بزرگان جامعه به‌خصوص مسئولین دقت بیشتر در اظهارنظرها و سخن‌گفتن آنها است.

 حجت‌الاسلام قدسی گفت: باتوجه‌به زیر ذره‌بین بودن مسئولین امکان دارد هرگونه اظهارنظر آنها تبدیل به یک جریان در جامعه شود.
 

وی با اشاره به مصاحبۀ مطبوعاتی اخیر رئیس‌جمهور افزود: انتظار از رئیس‌جمهور دقت بیشتر در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی، به‌خصوص در امر اظهارنظر دررابطه‌با آمریکا و دشمن دیرینه اصلی ما و اسلام و مسلمین است.

دفاع مقدس اوج تلألؤ نصرت الهی بود

 حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنایی امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد ضمن تبریک هفته وحدت میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق علیه‌السلام ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: در دهه شصت و در طول دفاع مقدس مردم ایران بمباران‌شدن بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و کارخانه‌ها و بسیاری مصائب دیگر دیدند؛ ولی با استقامت پیروز میدان شدند و می‌توان گفت دفاع مقدس آینه تمام‌نمای شجاعت، غیرت و امداد و نصرت الهی بود.

وی افزود: اگر قدرت ایمان و شهادت‌طلبی مردم ایران و رهبری داهیانه امام خمینی نبود مگر می‌شد در مقابل ساواک و شرق و غرب ایستاد و الان نیز ملت ایران باوجود تمام کارشکنی‌ها و همه مشکلات اقتصادی و مسائلی که مطرح است با استقامت و مقاومت درس ایمان و آزادگی به آزادگان عالم می‌دهد.

باقری بنابی با اشاره به حمله وحشیانه رژیم کودک کش اسرائیل به پیجرهای لبنان گفت: سگ هاری که به جان فلسطین و غزه و لبنان افتاده و آنها را هر روز داغدار می‌کند بداند عاقبت صبر مردم غزه آنها را مغلوب خواهد کرد و این وعده خداوند متعال است که پیروزی با صابرین است.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • انتخاب مسئولان از اقلیت‌های مذهبی باعث اتحاد می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه سه