سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 187
  • بازدید: 829
  • 1403/06/31 - 10:20:36

فرمانده تیپ ۴۰ ارتش:

بازدارندگی سخت پیام رژه امروز به دشمن است

بازدارندگی سخت پیام رژه امروز به دشمن است

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک و هجومی نزاجا گفت: پیام رژه ۳۱ شهریورماه برای دوستان انقلاب اسلامی صلح، دوستی، امنیت و اقتدار و برای دشمنان بازدارندگی سخت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سرتیپ‌دوم سید علی نباتی امروز در مراسم رژه ۳۱ شهریورماه  نیروهای مسلح در میدان ارتش اردبیل با اشاره به آمادگی و توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام رژه ۳۱ شهریورماه برای مردم، همسایگان و دوستان انقلاب اسلامی صلح و دوستی، امنیت و اقتدار است و برای دشمنان پیام رژه امروز نیروهای مسلح ایران، بازدارندگی سخت است.

نیروهای مسلح ایران بااقتدار پادررکاب ولایت است

وی تأکید کرد: دشمنان در محاسبات خود دچار اشتباهات راهبردی نشوند، چراکه امروز نیروهای مسلح ایران بااقتدار وعزت پادررکاب ولایت و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند.

 فرمانده تیپ ۴۰ متحرک و هجومی نزاجا تصریح کرد: دشمنان بدانند که نیروهای مسلح ما آماده، هوشیار و بیدار است و به‌هیچ‌عنوان هیچ تعرض و تهدیدی را به خاک کشور قبول نخواهد کرد.
 وی اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با رهبری حکیمانه رهبر معظم می‌بینیم که نیروهای مسلح ما در اوج، اقتدار، عزت و آمادگی رزمی به سر می‌برند این در حالی است که ما در جنگ تحمیلی هشت‌ساله برای یک خمپاره، منور حتی سیم‌خاردار کمبود داشتیم؛ اما اینک به لطف توان داخلی در یک رزمایش کوچک ما به‌اندازه کل هشت سال جنگ تحمیلی مهمات مصرف می‌کنیم. 

نباتی خاطرنشان کرد: امروز با اتکا به توان داخلی و رسیدن به این باور که باید روی پا خود بایستیم، انواع موشک‌های دوربرد، نقطه‌زن، زمین‌به‌هوا و زمین به دریا و انواع پهپادهای پرسه‌زن و موشک‌های پرسه‌زن هوشمند باقابلیت نقطه زن را ساخته‌ایم؛ امروز به جایی رسیده‌ایم که علاوه بر اینکه  می‌توانیم نیاز داخلی را تأمین بکنیم تجهیزات ما در سایر کشورهایی که موردنیاز باشد، مورداستفاده قرار می‌گیرد که این نشان از اقتدار و توانمندی دانشمندان ایرانی و نیروهای مسلح و وزارت دفاع ما در ساخت تجهیزات بروز و نو دارد.

 نباتی با بیان اینکه جنگ تبریک ندارد؛ اما دفاع مقدس تبریک دارد گفت: جنگ برای ما نعمت بود؛ ما در جنگ دشمنان، دوستان و مردم را شناختیم و به این باور رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و متکی به استکبار جهانی و غربی نباشیم.

وی ادامه داد: ما در جنگ همسایگان را شناختیم، ۴۶ کشور مستقیم و غیرمستقیم نیروی بعث عراق را با حمایت‌های مالی و نظامی همراهی می‌کردند؛ این در شرایطی بود کشور تازه انقلاب کرده ما درگیر بحران‌های تجزیه‌طلبان، منافقان و سلطنت‌طلبان بود و نیروهای مسلح ساماندهی نشده بودند و هرکدام از این بحران‌ها تیشه به ریشه نظام نوپای انقلاب اسلامی می‌زد و در این شرایط بود که رژیم بعثی با تحریک استکبار جانی و ایادی جنگ بزرگی را بر ما تحمیل کرد .

دشمن اصلی ما آمریکا است/ ایران حامی صلح است

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همیشه گفته‌ایم دشمن اصلی ما آمریکا است؛ آمریکایی که منافع خودش را در کشور ما تمام شده می‌دانست و چندین مستشار نظامی که حقوق‌بگیر رژیم سابق بودند و دستشان از کشور قطع شده بود با تحریک کشور بعث عراق به سرکردگی صدام جنگی سخت را در سه جبهه شمالی، میانی و جنوبی بر کشور ما تحمیل کردند؛ یک جنگ ناجوانمردانه و نابرابرانه در چنین شرایطی نیروهای مسلح و مردم شریف کشورمان از زن، بچه و پیر و جوان به مقابله با رژیم بعث عراق پرداختند.

  وی گفت: در شرایطی که صدام تا بن مسلح با حمایت ایادی کفر و استکبار جهانی اهداف ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران و رهبری بر جهان عرب را دنبال می‌کرد و می‌خواست در عرض سه روز تهران را تصرف کند، دفاع جانانه مردم از آرمان‌های انقلاب سد راهش شد و بسیج ۲۰ میلیونی، نیروهای نظامی و سپاه، ارتش و مردم جمع شدند و اجازه ندارند صدام به مواضعش برسد.

نباتی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ‌طلب نبوده و دکترین نظامی انقلاب اسلامی برپایه صلح و دوستی در منطقه و جهان است و تمام تلاش ما بر این است که آرامش در منطقه خاورمیانه و جهان حاکم باشد و مطمئناً به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز در منطقه و در جهان حرفی برای گفتن دارد ما پوزه دشمنان و رژیم کودکش و صهیونیستی اسرائیل را به خاک خواهیم مالید.

 وی با اشاره به تلاش رژیم کودکش و صهیونیستی اسرائیل برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان گفت: این رژیم غاصب می‌خواهد با تفرقه بین مسلمانان، خاورمیانه را محل تنش و درگیری کرده و به اهداف خود برسد که در این شرایط لازم است مسلمانان بیدار و هوشیار باشند و با اتحاد خود این توطئه را هم شکست دهند.

 


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • بازدارندگی سخت پیام رژه امروز به دشمن است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه نه