سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2756
  • بازدید: 1,213
  • 1391/07/24 - 11:23:55

مشکل کمبود نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی شهرهای استان اردبیل برطرف می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: مشکل کمبود نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی برخی از شهرهای این استان برطرف می شود.

به گزارش سبلانه دکتر فرهاد پورفرضی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان کوثر با اشاره به توزیع نیروی انسانی مورد نیاز در رشته پزشکی و سایر رشته های مرتبط افزود: با توجه به کمبودهای احساس شده به محض اعزام نیرو از وزارت بهداشت نسبت به تامین نیروی مورد نیاز اقدام خواهد شد.

وی گفت: با اعلام نتایج آزمون استخدامی در آینده نزدیک مشکل نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی و سایر رشته های مورد نیاز شهرستان کوثر نیز مرتفع می شود.

وی از درمانگاه شهری گیوی بازدید کرد و نحوه خدمات ارایه شده و مشکلات مربوط به این حوزه را مورد بررسی قرارداد.

وی افزود: با توجه به بررسی کمبودها و مشکلات حوزه سلامت شهرستان کوثر برای دیالیز بیماران این شهرستان دو دستگاه دیالیز با امکانات جانبی در نظر گرفته شد تا بیماران متحمل زحمت برای دیالیز در مرکز استان نشوند.

دکتر پورفرضی همچنین با اشاره به سطح بندی خدمات درمانی گفت: دانشگاه بر این اساس متخصصان مورد نیاز رشته های داخلی ، اطفال و زنان زایمان را در حد امکان در شیفت کاری تکمیل خواهد کرد تا در اختیار مردم شهرستان قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: دستورات لازم برای بهسازی خانه ها و مراکز بهداشتی ، احداث پایگاه اورژانس در مسیر جاده سرچم به شرط تامین زمین از سوی فرمانداری ، اختصاص یک دستگاه آمبولانس از وزارت بهداشت ، بهسازی سرویس های بهداشتی روستاهای محروم ، بررسی مجوز داروخانه شبانه روزی و برخی موراد دیگر صادر شده و امید می رود بخشی از مشکلات و نیازمندی های بهداشتی و درمانی منطقه مرتفع شود.

پورفرضی در بازدید از پروژه بیمارستانی 32 تختخوابی کوثر هم گفت: این بیمارستان که جزو پروژه های مهم و ملی منطقه محسوب می شود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال 30 درصد اعتبار اختصاص داده شده روند اجرایی پروژه را شتاب می دهد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این پروژه مهم در حوزه سلامت منطقه باشیم.

جلیل جعفری نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کمبود امکانات بیمارستانی در بخش های مختلف و نبود پزشک متخصص اصلی ترین نیاز مردم کوثر است.

وی به پایین بودن امکانات بخش های مختلف درمانی از جمله بخش دیالیز و خدمات درمانی روستاها اشاره کرد و افزود: رعایت عدالت در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی اصلی ترین مطالبه مردم کوثر از مسوولان استان در حوزه بهداشت و درمان است.

وی کمبود نیروی انسانی و کادر درمانی را از مهم ترین مشکلات این شهرستان دانست و اظهار داشت: همه دستگاه ها در قبال وضعیت نامناسب بهداشتی مسوولیت دارند.

انتهای پیام /

اشتراک‌گذاری

  • مشکل کمبود نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی شهرهای استان اردبیل برطرف می شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار منهای سه