سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2769
  • بازدید: 1,163
  • 1391/07/25 - 10:34:33

بدون مشارکت اولیای دانش آموزان اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق نمی شود

مشاور وزیر و مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت: بدون مشارکت و همکاری خانواده ها و اولیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق نخواهد شد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، عبدالرسول شکیبافر روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در پارس آباد مغان افزود: تاکنون حدود پنج درصد این سند عملیاتی شده و با اجرای کامل آن تحولی عظیم در کشور بویژه در حوزه آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد.

وی سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش دانست و گفت: برای تهیه و تدوین و اجرایی کردن این سند حدود 20سال کار شده است.

وی افزود: تمام دست اندرکاران تهیه و اجرای سند تحول بنیادین دنبال این هستند که دانش آموزانی تربیت کنند که زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) باشند.

وی استقرار نظام تحصیلی جدید 3-3-6 را گامی کوچک و در عین حال بسیار مهم و سنگین در راستای اجرای این سند دانست و گفت: در استقرار نظام آموزشی3-3-6 ضعف و کاستی های بویژه در استان تهران از نظر ساماندهی نیروی انسانی وجود دارد که امیدوارم در سال های آینده این مشکل برطرف شود.

وی تربیت دانش آموزان خلاق ، متعهد ، صادق ، صالح ، باوجدان و سالم را از دغدغه ها و خواسته های معلمان و اولیا ذکر و بیان کرد: خانواده ها به لحاظ این که دانش آموزان حدود 18ساعت از شبانه روز را در کنار اعضای خانواده خود سپری می کند نقش بسزایی در تربیت آنها دارند.

شکیبافر افزود: مهم ترین رکن و وظیفه خانواده و اعضای جامعه عشق و محبت به همدیگر است و ما نباید نسبت به هم بی تفاوت باشیم.

وی ، با اعلام این که رفتارها ، خواسته و آروزهای بچه های امروزی تفاوت زیادی با آروزها ، اندیشه ها و روحیات بچه های زمان های گذشته دارد گفت: به طور کلی اندیشه ها و رفتارهای تربیتی نسبت به گذشته عوض شده است.

وی عملکرد آموزش و پرورش پارس آباد را در استقرار نظام جدید آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی مثبت ارزیابی کرد و با قدردانی از مدیر آموزش و پرورش این شهرستان خواستار استمرار این فعالیت ها شد.

در این مراسم با اهدای هدایایی از 25 نفر از برگزیدگان جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن اولیا و مربیان شهرستان پارس آباد تجلیل شد.

انتهای پیام /

 

اشتراک‌گذاری

  • بدون مشارکت اولیای دانش آموزان اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق نمی شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه پنج