سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 283
  • بازدید: 284
  • 1403/07/06 - 14:14:15

ائمه‌جمعه شهرستان‎‌های اردبیل چه گفتند؛

ایران به دنبال تعامل عزتمندانه با دنیا است

ایران به دنبال تعامل عزتمندانه با دنیا است

امام‌جمعه نیر گفت: ما به دنبال ایجاد ارتباط باعزت و شرافتمندانه با دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ائمه‌جمعه استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه ضمن تبریم هفته دفاع مقدس به اهمیت تقوا، شناخت دشمن، وحدت بین مسلمانان و بررسی مشکلات شهرستان اشاره کردند.

امام‌جمعه شهرستان نیر: دشمن در تلاش است با وارونه نشان‌دادن حادثه طبس تبلیغات علیه نظام انجام دهد

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌الله نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با حضور پرشور و گسترده مردم شهرستان نیر در مصلی این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: تقوا یعنی قربه الی الله یعنی کاری که برای خدا انجام می‌شود.

وی افزود: اخلاص در کارهای روزمره باعث نجات انسان و رستگاری او می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان نیر ضمن اشاره به حادثه معدن طبس اظهار داشت: دشمن در تلاش است با وارونه نشان‌دادن این حادثه علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغات انجام دهد.

وی با اشاره به راه‌انداختن جنگ ترکیبی دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: وظیفه مسلمانان شرکت در جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعمتی در مورد انفجار تیجرها در لبنان گفت: این اتفاق نشان‌دهنده خفت و خواری رژیم کودک‌کش اسرائیل است که از تقابل مستقیم با نیروهای حزب‌الله هراس و واهمه دارد.

امام‌جمعه نیر: دولت باید اشراف مدیریتی بر تولیدات و واردات داشته باشد

امام‌جمعه شهرستان نیر با اشاره به انفجار پیجرها در لبنان اظهار داشت: دولت ما باید صنایع حساس داخلی را بومی‌سازی کند همانند صنعت موشکی که دشمنان به توانمندی در این زمینه اذعان دارد.

وی در مورد کشتار غیر‌جوانمردانه در لبنان از طریق حمله سایبری افزود: رژیم منحوس صهیونیستی که فرعون زمان از کشتار کودکان غزه و لبنان ابایی ندارد؛ چون شیطان بزرگ آمریکا حامی اسرائیل است.

حجت‌الاسلام نعمتی در روز حمایت از مردم غزه و لبنان بیان داشت: آمریکا شیطان بزرگ است و اسرائیل رژیمی غاصب و جانی بالفطره است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد ارتباط و تعامل گفت: ما به دنبال ایجاد ارتباط باعزت و شرافتمندانه هستیم به دنبال تعامل خفت‌انگیز آفرین نیستیم.

خطیب نمازجمعه شهرستان نیر گفت: کشور ما در ۲۵۰ سال اخیر به هیچ کشوری حمله نکرده است و ۸ سال دفاع مقدسی داشته‌ایم که از خاک خود دفاع کرده‌ایم.

وی به تجلیل از نخبگان و روز نخبگان اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی فرماندهان شجاعی داشتیم که نخبگان کشور ما بودند و نخبگان ما آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس و آزادگان هستند.

حجت‌الاسلام نعمتی در مورد انتخاب شهردار گفت: بالاخره شهردار نیر نیز معرفی شد و از شهردار خواستار دوری از حواشی و تعامل با مردم و نمایندگان مجلس را درخواست کرد.

وی گفت: از شهردار پیگیری وضعیت کمربندی جنوبی و شمالی را خواستاریم.

امام جمعه گرمی: انقلاب اسلامی ایران اولین کشوری که سلطه پذیری از شرق و غرب را رد کرد

ایت الله صفری،️ امام‌جمعه گرمی در خطبه های این هفته شهرستان گرمی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع تعدادی از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت علت وجود جنگ در دنیا را وجود کشورهای سلطه‌گر و استکبار عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران اولین کشوری بود که سلطه‌پذیری را از شرق و غرب قبول نکرد و با وجود اتحاد سلطه‌گران دنیا برای شکست انقلاب ایران با لطف و عنایت الهی و رهبری امام راحل(ره) از انقلاب نوپای ایران شکست خورد.

آیت الله صفری نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چه را در نهضت انقلاب اسلامی داریم مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم و شهدای دوران دفاع مقدس به ما عزت و افتخار دادند، شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال جنگ به واسطه ایمان به خدا، رسالت و ولایتی که بر عهده داشتند حتی یک وجب از خاک را به دست دشمن ندادند. 

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و شهدا حریم و حرم گفت: مدیون خوش شهیدان بوده و یاد آنها را همیشه زنده می‌داریم.

امام‌جمعه سرعین: دشمن با تحریف می‌خواهد مردم را ناامید کند 
 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته که با حضور گسترده و پرشور آحاد مردم در مصلی نمازجمعه شهرستان سرعین برگزار شد، گفت: زندگی یک مبارزه است زندگی یک جهاد است اگر بخواهیم از یک زندگی درست حرف بزنیم زندگی است که در حال مبارزه باشد و  بهترین الگوی زندگی برای ما اهل بیت علیه السلام است که دائما در حال مبارزه با انواع دشمنان بودند.

وی افزود: عرصه‌های جنگ متعدد است به‌خصوص در آخرالزمان که جنگ‌های ترکیبی زیادی وجود دارد؛ میدان تحریف حقایق که حقیقت را واژگون نشان می‌دهند و یکی از مهمترین کار دشمن همین است.

شیرعلیپور اضافه کرد: هدف از تحریف دو تا چیز است که می‌خواهند روحیه مردم را خراب کرده و مردم را نااميد کنند و مورد بعدی آدرس غلط دادن برای رفع مشکلات است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: بیشترین تحرک دشمن علیه ما و جنگ همه جانبه بیشتر از همه جبهه‌ها جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.

امام‌جمعه سرعین تصریح کرد: امروز وظایف ما تبین برای خودمان و تبین به دیگران است؛ باید اول خودمان را آگاه و باسواد کنیم و بعد به جامعه تزریق کنیم که مساجد ، هیئت‌ها مدارس، دانشگاه،  خانواده و سایر موارد باید این کار مهم آگاه‌سازی را به عهده بگيرند.

وی گفت: کسانی که از مسجد و منبر و مکتب اهل بیت علیه‌السلام دور هستند بیشتر در معرض خطرات تبلیغاتی دشمن قرار دارند و زودتر فریب رسانه‌های دشمن را می‌خوردند.

شیر علیپور با اشاره به حملات رژيم صهيونيستي گفت: این رژیم خبیث در روزهای اخیر حملات گسترده‌ای علیه لبنان انجام داد و  این رژيم صهيونيستي هیچ پایگاهی ندارد و بدون شک نابود خواهد شد 

وی تصریح کرد: حزب‌الله و فلسطین حتما پیروز خواهند شد که البته با حمایت مسلمانان جهان این پیروزی سریع‌تر میسر خواهد شد و این رژيم صهيونيستي بد نام عالم خواهد ماند.

امام‌جمعه موقت خلخال: کشورهای مسلمان در برابر جنایت رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدزاهد گارداشپور در خطبه دوم نماز جمعه  خلخال ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: این عزت و اقتدار و توانمندی هایی که کشور ایران در طول بیش از ۴۰ سال  انقلاب اسلامی کسب کرده است؛  نشان از فداکاری‌ها و رشادت های شهدا بوده است.

وی در ادامه گفت: جوانان با گذشتن از جان خود افتخارات و پیروزی‌هایی را به دست آوردند  که تا امروزه به این جایگاه بزرگ رسیده‌ایم.

امام‌جمعه موقت شهرستان خلخال در ادامه به هفتمین روز از مهرماه
که به روز آتشنشانی به اقدامات ایمنی نام گذاری شده است اشاره کرد و گفت: باید از این افراد با تمام سختی‌ها و دشواری‌های که دارند، تقدیر به عمل آید؛ آتشنشانان با گذشت از جان خود افتخارات زیادی را در عرصه‌های حساس بالاخص در جریان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو  به دست آورده‌اند.

وی در ادامه به روز گرامیداشت مولوی این  شاعر گرانقدر و بهره‌برداری از آن در جهت روشنفکری و هدایت جوانان اشاره کرد و گفت: این شاعر گرانقدر ایرانی آثار زیادی را به ارمغان آورد که مثنوی معنوی از مهترین آن است؛ قشر جوان و دانشگاهی باید بیشتر از گذشته آثار این شاعر بزرگ را مطالعه کرده و از آن بهره ببرند.

خطیب جمعه خلخال به مهمترین مسئله روز جهان که بحث حمله اسرائیل به مردم لبنان و غزه است پرداخت و افزود: اسرائیل کودکش با کمال بی‌شرمی حمله به غیرنظامیان و مردم بی‌دفاع لبنان و غزه را مهمترین هدف خود قرار داده و با نسل‌کشی در غزه بیش‌تر از گذشته در جهان منفور‌تر شده است.

وی جنگ رژیم منحوس اسرائیل با غزه  را خارج از کارزار ادبیات جنگی تلقی کرد و گفت: اسرائیل کارزار ادبیات خاصی در جنگ  ندارد؛ در تمام دنیا جنگ میان افراد نظامی است و مردم آن کشور به دور از جنگ خواهند بود که این اصل توسط اسرائیل به زیر پا گذاشته شده است.


حجت الاسلام گارداشپور در ادامه تشریح کرد: تاسف برای این است که در دنیای اسلام و در کشورهای اسلامی آنگونه انسجام که باید به وجود آید نیامده و با وجود کشورهای عربی در کمال وقاحت و خاموشی و با اینکه همنژاد و هم‌زبان  آنها هستند سکوت کرده‌اند.

خطیب جمعه خلخال در ادامه به کلام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود جمعیت مسلمانان در جهان را بیش از دو میلیارد تلقی کرد اما تحقق کلمه امت اسلامی زمانی به وجود می‌آید که این انسجام و اقتدار به وجود آید و در مقابل دشمنان ایستادگی شود.

وی در پایان با اشاره به کلام مقام معظم رهبری بر اینکه پیروزی از آن نیروهای حزب الله است، تصریح کرد : این کلام خدا است که و بی‌شک پیروزی از آن مردم لبنان است.

امام‌جمعه پارس‌آباد: مردم مغان نگران شرایط نابسامان کشت و صنعت مغان هستند

علی‌اکبر باقری بنابی، امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد با تبریک و تهنیت هفته دفاع مقدس گفت: همه مومنین و مومنات را به مراعات تقوای الهی دعوت می‌کنم که در رفتار و گفتار چه در مجازی چه حقیقی مواظب اعمال خویش باشند.

وی در بحث اخلاق خانواده گفت: یکی از مباحث پایداری خانواده‌ها داشتن روحیه سپاسگزاری و تشکر از همدیگر بطور متقابل است که زن صبح تاشب خود را وقف امور خانه می‌کند و مرد از صبح تا شب برای رفاه خانواده کار می‌کند، بسیار زیباست زبانی، گفتاری و رفتاری از هم تشکر کنند.

باقری بنابی با تشکر از  عکس‌العمل مناسب نماینده شهرستانهای پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز گفت: از مطالب بسیار زیبا و عالی نماینده حوزه‌های پارس‌اباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تشکر می‌کنیم و ما در جایگاه مبلغ دینی با استناد به آیه 68سوره اعراف که خداوند فرموده است هر مبلغ دینی در هر عصری باید خیرخواهانه به تکلیف خود عمل کند مطالبی نسبت به ارتباطات مردمی نماینده مغان عنوان کردیم که از روی خیرخواهی و برای رفع نواقص بود.
وی با اشاره به نگرانی مردم نسبت به وضعیت کشت و صنعت مغان بیان کرد: مردم مغان نگران شرایط نابسامان کشت و صنعت مغان هستند و این وضعیت زیبنده شهرستان پارس‌آباد که از قطب‌های کشاورزی کشور است نیست و مسئولین به دور از حب و بغض به مسئله کشت و صنعت به ویژه استخدام‌های غیراصولی که روی داده و روی می‌دهد ورود کنند.

رئیس فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: اکنون که فصل برداشت پنبه‌ها رسیده است پنبه‌کاران نگران دلال‌ها و سودجویانی هستند که با زد و بند و ورود غیراصولی به معامله زحمات کشاورزان را بر باد دهند. 

وی  با یادآوری وضعیت فجیع مردم غزه و لبنان اظهار کرد: بار دیگر این غده چرکین و سرطانی سرباز کرده و منطقه را پر از کین و کثافت کرده است و غزه امروز میدان بزرگی برای مسلمانان، مردم دنیا و نهادهای بین‌المللی شده است که این نهادها با عمل در راستای منافع خود در امتحان مردود شدند.

انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • ایران به دنبال تعامل عزتمندانه با دنیا است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه دو