سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2856
  • بازدید: 153
  • 1391/07/27 - 10:36:05

بحران تا ابد در داخل مرزهای سوریه باقی نمی ماند

ابراهیمی تاکید کرد که حل بحران سوریه در درجه اول به مردم سوریه بستگی دارد و آنها در درجه اول مسئول هستند و پس از آن می توان به کمک های بین المللی که از طرف سازمان ملل میرسد اکتفا کرد.

به گزارش سبلانه به نقل از بولتن نیوز، در حالی که فرستاده قبلی سازمان ملل و اتحادیه عرب پس از کارشکنی و فشارهای مکرر کشورهای غربی نتوانست ماموریت خویش را به خوبی به انجام رساند، نوبت به سیاستمدار کهنه کار الجزایری رسید تا دین خود را به جهان عرب ادا نماید.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) منتشر کرد، فرستاده سازمان ملل در سوریه، در کنفرانس خبری خود در بیروت، مجددا بر این نکته تاکید کرد که حل بحران سوریه از مردم این کشور نشات می گیرد و برای آنهاست و ماموریت او بر اساس طرح کوفی عنان و پیمان ژنو می باشد.

ابراهیمی در کنفرانس مطبوعاتی خود در بیروت گفت:

در مواجه با این مشکل با ایده های متفاوتی رویرو هستیم که از جمله مهم ترین آنها طرح 6 ماده ای کوفی عنان است و مهم تر از آن پیمان ژنو است که اعضای شورای امنیت و قدرت های بزرگ منطقه ای بر روی آن توافق دارند. ما با همه احزاب برای دستیابی به توقف خونریزی در این کشور گفتگو کرده ایم تا پس از آن ساخت سوریه توسط مردم سوریه و برای حل مشکلات آنها آغاز گردد.

ابراهیمی تاکید کرد که حل بحران سوریه در درجه اول به مردم سوریه بستگی دارد و آنها در درجه اول مسئول هستند و پس از آن می توان به کمک های بین المللی که از طرف سازمان ملل میرسد اکتفا کرد.

او به این نکته اشاره کرد که دولت های همسایه علاقمند به حل مشکلات و دردهای ملت سوریه هستند و از این حقیقت هراسانند که بحران تا ابد در داخل مرزهای سوریه باقی نمی ماند، حال آنکه آن را درمان کنند یا آن را گسترش دهند.

ابراهیمی در مورد پیشنهاد خود مبنی بر آتش بس به مناسبت عید قربان اشاره کرد که در این پیشنهاد نکته مثبتی برای حکومت سوریه وجود دارد که در صورت پاسخ مثبت مخالفان به آتش بس، گام کوچکی برداشته می شود که می توان بر اساس آن در مورد خروج سلاح های سنگین وارد مذاکره شد و از جریان سلاح های خارجی جلوگیری کرده و پس از آن یک پروژه سیاسی را آغاز و بحران سوریه را حل کرد.

گفتنی است که دولت سوریه در اجرای طرح 6 ماده ای کوفی عنان نیز سهم مهمی داشته است و با پیش قدمی در اجرای آتش بس، حسن نیت خود را نشان داده است اما معارضین سوریه هیچ گاه تسلیم طرح فرستاده سازمان ملل نشدند و به مخالفت عملی با آن پرداختند و این در حالی است که همواره از حمایت تعدادی از اعضای شورای امنیت برخوردار بوده اند.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  •  بحران تا ابد در داخل مرزهای سوریه باقی نمی ماند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای پنج