سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 2921
  • بازدید: 1,037
  • 1391/07/29 - 15:31:30

اکیپ‌های سیار کشتار در عید قربان فعال هستند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در روز عید قربان با هدف کشتار دام توسط عموم مردم اکیپ‌های سیار دامپزشکی استان اردبیل فعالیت خواهند کرد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، صادق صالحی ظهر امروز در آستانه عید سعید قربان و در نشست با جمعی از دامپزشکان فعال و کوشای اردبیل و ناظران بهداشتی و ذبح شرعی در این شهر اظهار داشت: ما به صورت معمول کشتار غیر‌مجاز را در سطح استان به صفر رساندیم و در آستانه عید قربان با تقویت و تشدید امر نظارت اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه‌ای در سلامت مردم به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در صدد کشتار خانگی و انفرادی هستند اکیپ‌های سیار ما هم در حوزه بهداشتی و هم ذبح شرعی آمادگی دارند تا به مردم خدمات ارائه کنند که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری و مساعدت مردم را در کشتارهای ایام عید قربان شاهد باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در تامین دام و کشتار آنها جزو استان‌های سالم و فاقد هرگونه بیماری مشترک دام و انسان است، یادآور شد: حوزه فعالیت دامپزشکی استان اردبیل نیز مبارزه با بیماری‌های دامی با هدف تامین سلامت افراد جامعه و همچنین نظارت بر تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت سفید، قرمز و ماهی است.

صالحی گفت:‌ در نیمه اول امسال با نظارت‌ها و تقویت کنترل‌ها بروز و ظهور بیماری‌های دامی سیر نزولی داشته است به طوری که این استان در کنترل بیماری هاری سیر نزولی، بیماری مهلک تب برفکی محدودیت خاص و همچنین دیگر بیماری‌ها نیز یک روند کاهندگی را شاهد بوده است.

 این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت: با وجود اینکه کشور همسایه ما کنون برخی آلودگی‌های دامی است اما با مراقبت‌های لازم و اجرا طرح‌های واکسیناسیون بسیاری از گرفتاری‌ها و خطرات مهار شده و ما شاهد عرضه گوشت سالم و طیور با قمیت مناسب و فاقد بیماری در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • اکیپ‌های سیار کشتار در عید قربان فعال هستند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای ده