- کد خبر: 29478
- بازدید: 957
- 1395/03/26 - 10:26:51
اعتراف شورای شهر مشگین به ناتوانی در مدیریت دست فروشان
سه سال از عمر چهارمین دوره شورای اسلامی مشگینشهر گذشته در این مدت این شورا جلسات متعددی در خصوص سد معبر، ترافیک برگزار کرده اما این مشکل همچنان پابرجاست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی به نقل از پایگاه خبری اورامی، جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر با حضور اعضای این کمیسیون در محل دفتر شورا برگزار شد.
اکبر تقی زاده رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی مشگینشهر با اشاره به وضعیت نامساعد سد معبر در سطح شهر گفت: وضعیت سد معبر در خیابانها خصوصا خیابانهای اصلی شهر منجر به ایجاد ترافیک در شهر میشود و این امر باعث ایجاد خلل در امورات شهروندان میگردد لذا باید راه حل اساسی درخصوص سد معبر و ترافیک اندیشیده شود.
به گزارش پایگاه خبری اورامی، با توجه به اینکه مکانی مناسب در سطح شهر برای ساماندهی دست فروشان وجود ندارد و دست فروشان نیز برای گذراندن امورات زندگی خود مجبور هستند در کنار خیابانها و با پیاده روها اقدام به فروش اجناس خود کنند و این امر موجب شده است سد معبر به وجود امده و در مرکز شهر شاهد ترافیک سنگین باشیم.
سه سال از عمر چهارمین دوره شورای اسلامی مشگینشهر سپری شده است و در طول این سالها جلسات متعددی در خصوص سد معبر، ترافیک و ... برگزار شده است اما متاسفانه در طول این سه سال برنامهای برای ساماندهی دستفروشان و یا رفع ترافیک شهر ارائه نشده است و در اکثر جلسات از مشکلات شهری سخن به میان اورده میشود در حالی که رفع مشکلات شهری میبایست توسط اعضای شورای شهر برنامه ریزی و مدیریت شود که با ناتوانی و عدم ارائه برنامه در مدیریت شهری را ارائه میکنند.
تقی زاده درخصوص مشکلات مالکان تاکسی های خطی گفت: طبق تعهدی که در زمان ثبت نام از رانندگان اخذ شده بود ملزم به ارائه خدمات در مسیرهای مشخص شده هستند و این مورد در جلسات متعدد شورا به بحث گذاشته شد و طبق تصمیمات شورای ترافیک شهرستان با فعالیت گردشی تاکسی های خطی مخالفت به عمل آمده و آنها ملزم به رعایت تعهد و فعالیت در مسیرهای مشخص شده هستند، این در حالی است که سازمان حمل و نقل همگانی مشگینشهر در گفتگویی که اخیراً با پایگاه خبری اورامی داشته است اظهار کرده است که تاکسی خطی برای مسیرهای دور افتاده پیش بینی شده بود لذا بعد از تعیین و ابلاغ مسیر به تاکسیهای و همچنین نصب قیمتهای مصوب بر روی تاکسیها یک ماه به صورت شبانه روزی نظارت و کنترل صورت گرفت و طی نظارت تاکسیرانی در این راستا به این نتیجه رسیدیم که برای رانندگان تاکسی این مسیرهای تعیین شده مقرون به صرفه نیست لذا رانندگان با درخواست به تاکسی رانی به مسیرهای گردشی تبدیل شدند و عملاً رانندگان تاکسی در این راستا کاملاً بی تقصیر هستند لذا در اظهار نظر رئیس حمل و نقل همگانی و سازمان تاکسی رانی مغایرت وجود دارد.
تقی زاده در ادامه جلسه افزایش نرخ تاکسی های درون شهری را مطرح و عنوان کرد: رانندگان زیادی به عدم افزایش نرخ تاکسی های درون شهری با گذشت حدود سه ماه معترض هستند اما افزایش نرخ های تاکسی از زمانی قابل اجرا خواهد بود که قانون اجازه این کار را بدهد و ما نمیتوانیم با دور زدن قانون این افزایش را اجرا نماییم.
وی افزود: در صورت اعلام نرخ جدید منتظر ابلاغ سازمانهای مربوطه هستیم و تا قبل از ابلاغ این دستور العمل هیچکس حق ندارد به صورت خودسرانه نرخ خود را افزایش دهد لذا بازرسان سازمان حمل و نقل همگانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف و افزایش کرایه برخورد و با تشکیل پرونده موضوع به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در ادامه با انتقاد از برخی رانندگان تاکسی که حقوق شهروندی را رعایت نمیکنند اظهار داشت:تاکسی های شهری به هیچ وجه حق سوار کردن دربستی ندارند اما در بیشتر مواقع خصوصا ساعات پایانی روز مشاهده می شود اقدام به سوار کردن مسافر بصورت دربستی می نمایند و این خلاف مقررات بوده و در صورت مشاهده این تخلف توسط رانندگان تاکسی های درون شهری برخورد خواهد شد.
وی به شهروندان نیز توصیه کرد از سوار شدن دربستی به تاکسی های درون شهری خودداری نموده و این فرهنگ سازی باید بین مردم نهادینه گردد تا امکان سوء استفاده تعداد معدودی از رانندگان از بین برود.
درپایان جلسه نرخ های پیشنهادی از سوی نمایندگان اتحادیه تاکسیرانی ارائه و بعد از جمع بندی مقرر گردید موضوع در جلسه علنی شورا مطرح و به مراجع ذیربط ارجاع تا تصمیمات نهایی اتخاذ و بعد از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا گذاشته شود
انتهای پیام/
دیدگاهها