سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 2979
  • بازدید: 1,356
  • 1391/08/01 - 15:31:24

31 درصد آب مصرفی اردبیلی ها به هدر می رود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از هدر رفت 31 درصدی آب مصرفی شهروندان این استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال گذشته این رقم 32.5 درصد بوده است.

به گزارش سبلانه، عبدالحسین حسن زاده در گفتگو با مهر تصریح کرد: این میزان هدر رفت آب مصرفی در مدت شش ماهه اول سال جاری صورت گرفته و نسبت به سال گذشته 1.1 درصد کاهش نشان می دهد اما باز رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: عمده مشکلات در زمینه مدیریت مصرف انشعابات غیر مجاز است که علاوه بر بروز مشکلات بهداشتی در شبکه باعث نوسانات و افت فشار آب در نقاط مختلف شهری، هدر رفت آب و بالا رفتن هزینه های تولید و توزیع شبکه آب شهری می شود.

حسن زاده با بیان اینکه بیشترین انشعابات غیر مجاز در محله های حاشیه نشین و خارج از محدوده خدمات شهری است، اضافه کرد: جهت شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به انشعاب مجاز و قانونی همکاری تمام دستگاههای اجرایی اعم از شهرداریها، فرمانداریها و شوراهای شهری ضرورت دارد.

افزایش دو درصدی سرانه مصرف آب در اردبیل

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در شش ماهه اول سال جاری تعداد 250 فقره انشعاب غیر مجاز در نقاط مختلف شهرهای استان شناسایی و تبدیل به مجاز شده است.

 

وی در عین حال عنوان کرد: مصرف آب در شش ماهه اول سال گذشته 24 میلیون و 384 هزار و 38 متر مکعب بوده که این رقم در سال جاری به 24 میلیون و971 هزار و 997 متر مکعب با افزایش دو درصدی رسیده است.

حسن زاده اضافه کرد: میزان تولید آب استان در شش ماهه سال گذشته 36 میلیون و 105 هزار و 800 متر مکعب بوده که امسال با افزایش یک درصدی به 36 میلیون 405 هزار و 633 متر مکعب رسیده است.

نصب دو هزار دستگاه کاهنده مصرف در اماکن عمومی

وی با اشاره به برنامه های این شرکت برای مدیریت منابع و کاهش مصرف آب ادامه داد: به منظور حفظ منابع موجود مطابق با برنامه ریزیهای انجام شده نصب دو هزار دستگاه کاهنده مصرف "پرلاتور" در اماکن مذهبی، آموزشی و عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در خصوص محدودیتهای طبیعی منابع آبی استان و شیوه های مناسب بهره گیری از منابع موجود از جمله دیگر برنامه های این دستگاه اجرایی در راستای اصلاح الگوی مصرف است.

 

اشتراک‌گذاری

  • 31 درصد آب مصرفی اردبیلی ها به هدر می رود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه هفت