سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 32
  • بازدید: 2,505
  • 1403/06/19 - 08:28:20

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل اعلام کرد:

افزایش ۳۰ درصدی مسافر در اردبیل

افزایش ۳۰ درصدی مسافر در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۲ میلیون مسافر به استان اردبیل سفر کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را شاهد هستیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حسن محمدی ادیب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار اخذ شده از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با اعمال ضرایب مربوطه آمار ورودی گردشگران و میهمانان عزیز به استان اردبیل طی ۱۰ روز اخیر بالای ۲ میلیون نفر مسافر بود که نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

 وی افزود: در باورهای دینی ما حضور مهمان موجب برکت برای جامعه میزبان است و از لحاظ اقتصادی نیز این عزیزانی که به استان ما سفر می‌کنند از منابع استان و جاذبه‌های استان استفاده کرده و قطعاً هزینه‌هایی را هم در این استان انجام می‌دهند که به لحاظ خرید سوغاتی و سایر امکانات موجود در استان و موجب افزایش درآمد سرانه استان می‌شود.

حضور ۲ میلیون نفر مسافر طی ۱۰ روز در اردبیل

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی استان اردبیل در جذب گردشگر ادامه داد: این تعداد زیاد مسافرین در این بازه زمانی امکانات بسیار زیادی رو طلب می‌کند که در هیچ نقطه‌ای از ایران این امکانات وجود ندارد و در استان اردبیل نیز مشکلاتی قطعاً وجود داشت و تعدادی از این مشکلات اجتناب‌ناپذیر است. حضور ۲ میلیون نفر مسافر در عرض ۱۰ روز یعنی هر روز ما میزبان ۲۰۰ هزار نفر از عزیزان به طور متوسط در استان بودیم که این حجم از مسافر قطعاً مشکلاتی را به دنبال دارد و ما باید به دنبال حل این مشکلات برای سال‌های آتی باشیم.

 رتبه دوم اردبیل در تعداد مراکز اقامتی کشور

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل به لحاظ واحدهای اقامتی بعد از استان خراسان رضوی بیشترین تعداد واحدها و بیشترین تخت‌های اقامتی را دارد. 

محمدی ادیب تأکید کرد: تأمین واحدهای اقامتی برای این تعداد فعلاً امکان‌پذیر نیست و به لحاظ اینکه صرفه اقتصادی لازم هم برای سرمایه گزاران ندارد؛ چون این تعداد مسافر فقط در این ایام محدود در استان حضور دارند و برای سایر ایام سال این پیک و این تراکم حضور مسافر نیست؛ ولی پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان این عزیزان در اقامتگاه‌های موقت انجام شده بود که خوشبختانه مشکلات ما قطعاً خیلی کمتر از سایر نقاط کشور بود.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • افزایش ۳۰ درصدی مسافر در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه هشت