سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3350
  • بازدید: 2,872
  • 1391/08/11 - 16:49:05

حاشیه های یادواره 36 هزار دانش آموز شهید کشوردر اردبیل

یادواره 36هزار دانش آموز شهید کشور که با محوریت دانش آموز شهید بهنام محمدی راد در اردبیل برگزارشد، با حاشیه هایی خواندنی همراه بود.

 

به گزارش سبلانه، یادواره 36هزار دانش آموز شهید کشور با محوریت شهید بهنام محمدی راد در سالن ولایت اردبیل برگزارشدکه با حاشیه هایی همراه بود که از نظرتان می گذرد.

 

جبهه و جهاد از مردان کوچک ایران زمین ابر مردانی ساخت که با گذشت سه دهه از جنگ، تحلیل گران زبده جهان را به حیرت واداشته است.

 

شلمچه در یک شب مهتابی، شاهد عروج لاله های گلگون کفنی بود که آسمان نیز برای عروجشان چلچراغ بست.

 

شیطنت کودکانه شان هیاهویی به پا کرده چند نفرشان که لباس نظامی برتن داشتند جلوی در ورودی میهمانان را راهنمایی می کردند، معلم و شاگرد دوشادوش هم در یک صف نشسته و پرچم  سه رنگ ایران در جای جای سالن بردستان این مردان کوچک جلوه گری می کرد.

 

راوی دفاع مقدس از شهید بهنام محمدی می گفت کودکی که زود بزرگ شد، از رشادت ها و مقاومت 45 روزه در خرمشهر و بهنامی که به جای بازی در کوچه ها، بعثی ها را بازی میداد.

 

روایتگر جنگ وقتی از لحظه شهادت بهنام محمدی و یارانش گفت چهره ها همه خیره و سکوتی عظیم سالن را فرا گرفت و راوی جنگ کانون توجه بهنام محمدی هایی می شود که امروز در جبهه علم سنگر گرفته اند .

 

گرچه آتش سلاح دشمن جسم بهنام را سوزاند اما نامش را برای همیشه در تاریخ،بلند آوازه کرد، وقتی راوی از شهادت بهنام می گفت مشت های گره کرده و چشم های بارانی حاضران پرنده خیال را به پرواز درآورد تا لحظه شهادت بهنام تا ابد درذهن ها نقش ببندد، پرچم ها در سالن، بالا و بالاتر رفتند و دانش آموزان13 ساله با صلواتی بلند از عمق جان در خیال بهنام و یارانش را همراهی کردند.

 

وقتی سخن راوی به مرحمت بالازاده رسید، اینکه صدای اذان مرحمت ناجی 10 هزار نفر از همسنگرانش شد غرور و افتخار در چهره تک تک حاضرین نقش بست و گوشه چفیه ها اشک شوق را از چهره ها پاک کرد، دانش آموزان با هیجان و غرور یک صدا فریاد زدند پرچمت را برزمین نمی گذاریم و راهت را آن چنان که شایسته توست ادامه می دهیم .

 

پیام فروزنده دانش آموز نخبه بسیجی اردبیلی که لالایی های شبانه اش رشادت های بالازاده هاست، با صلابت تمام دل نوشته اش را خواند و گفت: شهید محمد حسین فهیمده و مرحمت بالازاده با آنکه سنشان کم بود، درس ایثار، از خود گذشتگی و زندگی بدون ذلت را به ما آموختند

 

پیام 14 ساله ای که امروز پیامرسان مرحمت بالازاده شده، می گوید: فرصتی برای خطا نداریم، امروز دشمن باتوپ و تفنگ با ما نمی جنگد بلکه در عرصه های اقتصادی،علمی وفرهنگی واردجنگ شده است، باید هوشیار بود.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • حاشیه های یادواره 36 هزار دانش آموز شهید کشوردر اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه سه