سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 378
  • بازدید: 255
  • 1403/07/10 - 13:37:32

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

افزایش ۱۰ برابری درآمد دانشگاه محقق اردبیلی

افزایش ۱۰ برابری درآمد دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جذب دانشجویان خارجی درآمد دانشگاه محقق اردبیلی را تا ۱۰ برابر افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اسماعیل چمنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برگزار شد به تشریح عملکرد این دانشگاه از زمان تصدی مسئولیت تاکنون اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با کسب عناوین متعدد در عرصه‌های علمی و فرهنگی رتبه‌های متعددی در عناوین مختلف کشوری را ازآنِ خودکرده به‌طوری‌که امروز در زمره بهترین دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

افزایش ۱۰ برابری درآمد دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی جذب بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی را مؤید اظهارات خود عنوان کرد و گفت: جذب دانشجویان خارجی درآمد دانشگاه محقق اردبیلی را تا ۱۰ برابر افزایش داده و این درآمدزایی موجب پیشرفت پروژه‌های متعدد زیرساختی این دانشگاه شده است.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت خوابگاهی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: برای جبران کمبودهای خوابگاهی در این دانشگاه اقدامات متعددی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام، جذب خیرین و غیره انجام شده است.
 
 چمنی با بیان اینکه پیش از دولت سیزدهم ۱۴ واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود داشت، گفت: در دولت سیزدهم نیز ۱۴ واحد خوابگاه متأهلی به بهره‌برداری رسید. همچنین عملیات احداث دو بلوک خوابگاه متأهلی ۲۸ واحدی آغاز شد و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین عملیات احداث دو بلوک خوابگاه ۶۲ واحدی نیز آغاز شده و تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. خوابگاه ۴۳۰ نفری پسران نیز در حال احداث است.

سلف‌سرویس دانشگاه محقق اردبیلی صنعتی می‌شود
 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به آغاز صنعتی‌سازی سلف‌سرویس دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: عملیات صنعتی‌سازی سلف‌سرویس دانشگاه نیز آغاز شده و از نیمسال دوم سال تحصیلی برای پخت غذا به‌صورت کاملاً صنعتی انجام خواهد شد تا شاهد کاهش مصرف روغن و افزایش کیفیت و بهداشت غذا باشیم.
 
گلخانه تحقیقاتی دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود

چمنی به آغاز احداث گلخانه تحقیقاتی دانشگاه با متراژ یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی رصدخانه و استخر دانشگاه نیز با سرعت در حال انجام است.
 

وی گفت: به‌منظور رفاه حال دانشجویان نیز پله‌های پل‌عابر پیاده دانشگاه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر به داخل محوطه دانشگاه منتقل شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: ۲۴ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری طی ۲ سال اخیر در دانشگاه محقق اردبیلی، راه‌اندازی شده و ن برای ۱۵ رشته نیز درخواست شده که در مرحله صدور مجوز است.

دانشجویان خارجی شهریه پرداز هستند
 چمنی از جذب ۷۰ دانشجوی خارجی برای مقطع دکتری در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برای تحصیل دانشجویان خارجی، از سهمیه دانشجویان ایرانی استفاده نمی‌شود و دانشجویان خارجی شهریه پرداز هستند.
 
 وی با بیان اینکه برای دانشجویان بین‌المللی منشور اخلاقی وجود دارد، ادامه داد: در صورت بروز تخلفات احتمالی این دانشجویان در حوزه دانشگاه، برخورد لازم صورت می‌گیرد.
 
 افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی به ۱۰۵ میلیارد ریال 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱، ۳۰ میلیارد بود که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۸۵ میلیارد ریال و در سال جاری به ۱۰۵ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی دانشجویان در سه جشنواره حرکت، رویش و قرآن و عترت حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی طی ۲ سال اخیر در هر ۳ جشنواره علاوه بر کسب مقام‌های متعدد توسط دانشجویان، به‌عنوان دانشگاه برگزیده کشور انتخاب شده است.
 
 فعالیت بیش از ۴ هزار دانشجو در ۶۰ انجمن علمی
 
چمنی با اشاره به فعالیت ۴ هزار دانشجو در ۶۰ انجمن علمی دانشگاه، گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های علمی در انجمن‌های علمی، دوره‌های هنری و مهارتی نیز توسط کانون‌های فرهنگی و هنری و مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی برگزار می‌شود تا دانشجویان در کنار تحصیل علم، یک مهارت جدید نیز آموزش ببینند. 

 وی با بیان اینکه رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه‌ها بیشتر بر اساس عملکرد پژوهشی انجام می‌شود، گفت: در همین راستا دانشگاه محقق اردبیلی در این رتبه‌بندی‌ها حضور داشته و در آخرین رتبه‌بندی تأثیر تایمز رتبه دوم کشور، در رتبه‌بندی شانگهای در حوزه مهندسی مواد جایگاه اول، در حوزه مهندسی انرژی رتبه هفتم و در حوزه کشاورزی رتبه ششم کشور را دارا است.
 

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • افزایش ۱۰ برابری درآمد دانشگاه محقق اردبیلی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده به‌اضافه سه