سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 39
  • بازدید: 1,522
  • 1403/06/20 - 10:19:37

استاد دانشگاه محقق اردبیلی:

مشکل غرب با تلگرام عدم سلطه‌پذیری است

مشکل غرب با تلگرام عدم سلطه‌پذیری است

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حاکمان غرب از ترس ازدست‌رفتن سلطه رسانه‌ای دست به اقدامات ضد حقوق بشری با مالکان شبکه های اجتماعی می‌زنند.

 فرهاد ذوالفقار پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: فهم این رویکرد دوگانه و فریب‌کارانه غرب بسیار ساده است کافی است یک نگاهی به سرنوشت مالکان شبکه به‌اشتراک‌گذاری فیلم تیک‌تاک و اخیراً پیام‌رسان تلگرام بیندازیم که آن یکی را زیر فشار بازجویی امنیتی در کنگره آمریکا و تصویب قوانین خلاف برای فروش و مصادره قرار دادند و مالک این یکی را اخیراً بر خلاف تمام قوانین دستگیر و بازجویی کردند و بعد اخذ التزاماتی آزاد کردند.

  وی افزود: واقعیت این است که در حال حاضر غرب و در رأس آنها آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی رژیم اشغالگر از دست این شبکه‌ها عصبانی هستند چرا که در ابتدای جریان انقلاب رنگی اوکراین، تلگرام شبکه پیام‌رسانی بود که نقش اصلی را در پیروزی آن بازی کرد و در جهت‌دهی افکار عمومی به سمت غرب و ایجاد هیجانات، تجمعات و کنش‌های خیابانی به نفع جریان غرب‌گرا و این انقلاب مخملی، نقش بسزایی داشت که زلنسکی از میان آن بیرون آمد.

  استاد دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دنیا شاهد عملکرد فرانسه در مقابل تلگرام و عملکرد آمریکا در مقابل تیک‌تاک در راستای حفظ این سلطه رسانه‌ای غرب است تا همچنان جهت‌دهی افکار عمومی جهان در دست غرب قرار داشته باشد و همه زیر ساخت و سکوهای اطلاع‌رسانی سخت و نرم در راستای منافع غرب قدم بردارند.
  این پژوهشگر تصریح کرد: نگرانی عمیق غرب و فرانسه از عملکرد تلگرام در این اتهام به فعالیت‌های خرابکارانه فرانسه به این پیام‌رسان نهفته است.

وی تصریح کرد:  منظور فرانسه این است، فعالیت تلگرام با اهداف که غرب در دنیا پیگیری می‌کند و آن ایجاد ناپایداری‌های سیاسی و حاکمیت در درون کشورهای مستقل است دیگر همخوانی ندارد و تلگرام باید مثل سابق عملکردی همانند کمک به انقلاب رنگی در اوکراین و ایجاد شبکه شورش در سوریه و تایوان و نقاط دیگر دنیا داشته باشد.

 ذوالفقار پور در پایان گفت: شبکه های اجتماعی در سیاست های غرب نباید حتی کوچک‌ترین کمکی به جریانات غیرغربی در دنیا نکند و این برای تیک‌تاک هم صادق است؛ چون تیک‌تاک کمکی به جدایی تایوان از چین با راه‌انداختن جنگ نرم نمی‌کند و باید تلگرام و تیک‌تاک به‌عنوان ابزار جنگی جنگ نرم غرب نقش بازی کنند.
  انتهای خبر/ م

 

اشتراک‌گذاری

  • مشکل غرب با تلگرام عدم سلطه‌پذیری است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار منهای چهار