سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

شنبه 1 شهریور 1404
  • کد خبر: 39133
  • بازدید: 812
  • 1401/05/08 - 19:40:27

کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی :

جهاني سازی پيام عاشورا از بُعد شعوری و معرفتی رسالت اصلی رسانه است

یک کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه جهاني سازی پيام عاشورا از بُعد شُعوری و معرفتی رسالت اصلی رسانه ها است،گفت: رسانه ها باید در همه ابعاد در جهت صدور پيام عاشورا به جهانيان و تبيين عمق و محتواي پيام آن به همراه تجزيه و تحليل علل و پيامدهاي

سعید دست افشان کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و فعال رسانه ای اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، با بیان اینکه جهانی سازی پیام عاشورا از بُعد شعوری و معرفتی رسالت اصلی رسانه ها در انواع مختلف آن است، گفت: ابزار و رسانه انتقال پیام عظیم عاشورا باید توجه خود را معطوف بُعد شعوری و معرفتی به همراه بعد احساسی این واقعه تاریخی کند.

دست افشان با بیان اینکه مخاطب پیام عاشورا محدودیت زمانی و مکانی ندارد، گفت: رسانه به عنوان جریانی سیال و فرا مرزی به خصوص در عصر انفجار اطلاعات با بهره گیری از اشکال نوین وسایل ارتباط جمعی در عمق بخشی به مکتب عاشورا  در صورتی که تنها به نمود احساسی این واقعه عظیم تاریخی بسنده نکند، می تواندکمک شایانی توجهی به جهانی سازی پیام عاشورا کند.  

این کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه شیعیان و دوست داران اهل بیت (ع) نیز پا به پای گسترش ارتباطات در دنیای معاصر، به بهره گیری از ابزارهای اطلاع رسانی، روی آورده و به تشکیل پایگاه های شیعی در شبکه هاي مختلف اطلاع رساني دست زده اند، افزود: در رسانه ها اغلب تحركات در انتقال پيام هاي متعالي تفكر شيعه در شكل ظاهري آن توسعه يافته، به طوري كه اغلب رسانه هاي تصويري صوتي و مطبوعات مجازي و غير مجازي برای شناساندن جایگاه، اهداف و عملکرد اهل بیت (ع)به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حماسه عاشورا مجموعه ای از اطلاعات چند رسانه ای مانند: متون، نوحه ها و عزاداری ها، روضه ها، تصویر و قطعه فیلم هايي را به مخاطبان عرضه مي كنند که اگرچه برای استفاده دوست داران و ارادت مندان اهل بیت (ع) سودمند است اما كمتر محتوا و حقيقت پيام ائمه و بويژه پيام نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پيام حادثه کربلا را به مخاطبان معرفي مي‌كند.

وی افزود: ارادتمندان و علاقمندان مکتب عاشورا در تولیدات رسانه ای و هنری تا چه اندازه ای با محتوای خطبه حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا آشنا شدند، خطبه ای که پیام های بسیار ارزشمندی برای نسل بشر دارد اگر مورد توجه قرار بگیرد.  

این فعال رسانه تاکید کرد: انتظار كارشناسي از رسانه ها در صدور محتواي پيام عاشورا صرفا" تشكيل هيئت‌هاى عزادارى و مجالس سوگوارى، سرودن اشعار و مراثى، گريه كردن و نوحه سرايى، اظهار حزن و اندوه نيست بلكه انتظار از اين رسانه ها در هر قالب آن در صدور پيام عاشورا به جهانيان تبيين عمق و محتواي اين پيام به همراه تجزيه و تحليل علل و پيامدهاي آن و نيز ارائه راهكارهاي مختلف در عرصه هاي مرتبط با مخاطبان در اقصي نقاط جهان است.

 

انتهای پیام/ج

اشتراک‌گذاری

  • جهاني سازی پيام عاشورا از  بُعد شعوری و معرفتی رسالت اصلی رسانه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک منهای پنج