سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 493
  • بازدید: 575
  • 1403/07/19 - 08:37:29

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد:

برگزاری 2 شب‌ فرهنگی اردبیل در تهران

برگزاری 2 شب‌ فرهنگی اردبیل در تهران

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از برگزاری شب فرهنگی اردبیل در پایتخت ایران به مدت دو شب خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، احد بیوته نماینده  دیشب در مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی عکس سقا و سومین جشنواره مهر سینمای اردبیل با بیان اینکه امروز باید اردبیل با مفاخر و هنرمندانش به جهانیان شناسانده شود، لزوم فعالیت هنرمندانه اصحاب فرهنگ و هنر دارالارشاد را متذکر شد و گفت: همه ما وظیفه سنگینی در تحقق این امر مهم داریم؛ چراکه ما میراث‌داران ادبیات و فرهنگ و هنر کهن ابا و اجدادی هستیم باید تمام تلاش خود را در راستای انتقال این ثروت مهم و بزرگ به آیندگان بکار بندیم.

وی از سینماگران و عکاسان خواست گذشته و حال دارالارشاد اردبیل را طوری ترسیم کنند که تجسم آن فرامنطقه‌ای و در ابعاد جهانی باشد.

 نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی فعالیت هنری خود در عرصه تئاتر، نمایش و تلویزیون را خاطرنشان کرد و گفت: فریم به فریم موفقیت هنری خود را مدیون پیش‌کسوتان عرصه فیلم و سینمای دارالارشاد به‌ویژه عسگر جاوید بنیان‌گذار و پدر سینمای اردبیل هستم.

جشنواره‌ها و محافل هنری بهانه‌ای برای گردهمایی هنرمندان

وی از برگزاری جشنواره‌ها و محافل هنری به‌عنوان بهانه‌ای برای گردهمایی پیش‌کسوتان عرصه هنر به‌ویژه فیلم و سینما و عکس نام برد و گفت: همه باید در اعتلای هنر و هنرمندان دارالارشاد تلاش کنیم؛ چراکه تعالی فرهنگ اردبیل و انتقال ارزش‌های گذشتگان در گرو فعالیت هنرمندان است.

راه‌اندازی اولین شهرک سینمایی تخصصی خصوصی کشور در اردبیل

این نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویب راه‌اندازی اولین شهرک سینمایی تخصصی خصوصی کشور در استان اردبیل، تجهیز فرهنگ‌سراهای نمین و عنبران و کلنگ‌زنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین از جمله ره‌آوردهای این دیدار برای اردبیل بود.

وی از راه‌اندازی شب فرهنگی اردبیل در تهران پایتخت ایران به مدت دو شب خبر داد و گفت: طی رایزنی‌های صورت‌گرفته در این برنامه فرهنگی مفاخر و رجال اردبیل با حضور بزرگان دارالارشاد از سراسر کشور و حتی منطقه تصویب، برنامه‌ریزی‌شده و اعتبارات لازم نیز پیش‌بینی‌شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا دارالارشاد اردبیل از این به بعد به نام مفاخر و رجال صاحب سبک  و نظر  آن در جهان شناسانده شود.

خبر از: مهدی جدی
انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • برگزاری 2 شب‌ فرهنگی اردبیل در تهران

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه منهای ده