سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68222
  • بازدید: 661
  • 1403/07/30 - 14:00:00

سبلان ما گزارش می‌دهد؛

چالش آسفالت گریبان‌گیر همیشگی شهر نیر

چالش آسفالت گریبان‌گیر همیشگی شهر نیر

زیرساخت‌های یک شهر از جمله ساماندهی معابر مربوط به مدیریت شهری است که در برخی موارد آسفالت خیابان‌ها و معابر کیفیت، دوام و پایداری لازم را ندارد و تأمل‌برانگیزتر اینکه علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت، حفاری‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، یک شهر اگر در کیفیت معابر شهری از شرایط مطلوب برخوردار باشد، یقیناً کیفیت زندگی شهروندان نیز در آن شهر مطلوب می‌شود، چراکه چهره شهر و مقوله زیبایی در معماری شهری تا حدود زیادی بستگی به درآمد مردمان ساکن آن منطقه دارد و ازاین‌رو است که گفته می‌شود کیفیت زندگی شهری به‌گونه‌ای در کیفیت معابر شهری دخیل است.

همچنین کیفیت معابر شهری یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود و چون این موضوع مربوط به زیرساخت‌های موجود در یک شهر می‌شود پس قطعاً برخورداری از معابر شهری باکیفیت به‌عنوان یک خواسته به حق بوده و جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود. 

داشتن معابر شهری مقاوم جز حقوق شهروندی است

احمد حسینی، شهروند اهل نیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: وضعیت و کیفیت معابر شهری یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهردارهای است که در بیشتر شهرهای کشورمان شهردارها با آن دست‌به‌گریبان هستند.

 وی افزود: زیرساخت‌های یک شهر از جمله آسفالت‌ریزی معابر مربوط به مدیریت شهری است؛ ولی مشکل اینجاست که در برخی موارد آسفالت خیابان‌ها و معابر کیفیت، دوام و پایداری لازم را ندارد و تأمل‌برانگیزتر اینکه علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت معابر شهر، شرکت‌های حفاری نیز سهم زیادی در تخریب آسفالت شهر دارند.

 این شهروند نیری خاطرنشان کرد: در اکثر شهرهای ایران متأسفانه به طور مداوم شاهد آسفالت‌ریزی در خیابان‌های سطح شهر هستیم و یا اکثر خیابان‌ها به علت تعمیم و ترمیم آسفالت بسته‌اند که این خود علاوه بر ایجاد ترافیک، ضررهای جبران‌ناپذیری دارد.

 حسینی با اشاره به عدم رعایت اصول در معابر شهری بیان داشت: عوامل مؤثر در اجرای عملیات آسفالت خیابان‌ها و معابر از جمله درجه حرارت پخش، نوع و تعداد غلتک، درجه حرارت محیط به آمادگی سطح راه از هر نظر، استانداردهای لازم در اجرای عملیات آسفالت‌ریزی رعایت نشده و ناظرین دقت لازم در کنترل کیفیت آسفالت راه انجام نداده‌اند.


  زیبایی معابر شهری در اولویت کاری شورای شهر نیر

سپهر مهرآور نیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: مهم‌ترین اولویت کاری شورای شهر نیر توسعه و بهبود آسفالت معابر اصلی و فرعی این شهر است.

وی با اشاره به ادامه آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر افزود: در تلاش هستیم با اجرای این عملیات، میزان رضایت شهروندی در شهر نیر را افزایش دهیم.

 رئیس شورای شهر نیر اظهار داشت: رفع مشکلات و معضلات شهروندان در زمینه بهبود کیفیت معابر شهری مطالبه به حق مردم این شهر است و در مدیریت شهری باید به آن توجه کرد.

 وی با اشاره به نزدیک‌شدن به فصل زمستان در مورد اهمیت آسفالت در کاهش تصادفات ماشینی افزود: اهمیت کیفیت آسفالت معابر شهری در فصل زمستان بهتر خود را نشان می‌دهد، چراکه آسفالت با ایجاد اصطکاک مناسب بین لاستیک خودرو و سطح جاده، از لغزش و سرخوردن وسایل نقلیه جلوگیری کرده و ایمنی تردد را افزایش می‌دهد.

 مهرآور خاطرنشان کرد: آسفالت یکی از مواردی است نقش مهمی را در بهبود کیفیت زندگی مردم یک شهر ایفا می‌کند و عنصری کلیدی در بخش زیرساختی یک شهر است.
 

در آسفالت‌ریزی به عناصر آب‌وهوایی توجه شود

علی جعفری نیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: آسفالت یک ماده چسبناک و سیاه‌رنگ است که از ترکیب قیر و سنگ‌های کوچک تشکیل شده است و از مصالح ساختمانی است که در راهداری استفاده می‌شود و از عناصری است که برای زیرساخت اولیه یک شهر لازم و ضروری است.

 وی افزود: آسفالت‌ریزی در یک شهر باید با اصول و مطالعه دقیق اجرا شود و شرایط آب‌وهوایی مهم‌ترین عنصر را در آسفالت‌ریزی معابر یک شهر ایفا می‌کند؛ چون با توجه به آب‌وهوای یک منطقه میزان زیرسازی و میزان آسفالت تأثیرگذار است.

 دانشجوی مدیریت و برنامه‌ریزی شهری گفت: در مناطق آب‌وهوایی سردسیر باید ابتدا در زیرسازی حدوداً ۵۰ تا ۹۰ سانتی‌متر بتن‌ریزی شود و بعداً آسفالت سازی صورت گیرد که آسفالت با عبور وسایل نقلیه سنگین ترک نخورد و از بین نرود و مقاومت داشته باشد.


 معابر شهری در میزان رضایت‌مندی شهروندان دخیل است
 
 سهیل حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به خدمات شهرداری در خصوص لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی معابر شهری گفت: اجرای آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی در شهرستان نیر می‌تواند به‌عنوان یکی از معیارها یا شاخص‌های اثرگذار بر کیفیت زندگی شهری و از مسائل دخیل بر رضایتمندی شهروندان محسوب شود.

 وی افزود: با ارتقا و ساماندهی در این زمینه به‌عنوان یکی از ضرورت‌های اساسی شهر می‌توان در راستای تحقق حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات اصلی شهروندان گام برداشت.

 کارشناس رشته برنامه‌ریزی شهری اظهار داشت: در مجموعه مدیریت شهری می‌توان آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری در سطح معابر را به‌عنوان یکی از اولویت‌های خدمت‌رسانی در برنامه‌های اجرایی و عمرانی یک شهر قرار داد تا در جهت رفع مشکلات و معضلات شهروندان در زمینه کیفیت معابر شهری گام بردارد.
 
 انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • چالش آسفالت گریبان‌گیر همیشگی شهر نیر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای ده