سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 78
  • بازدید: 850
  • 1403/06/23 - 07:53:51

امام‌جمعه موقت نیر:

جهاد تبیین زمینه ساز ظهور است

جهاد تبیین زمینه ساز ظهور است

امام‌جمعه موقت نیر گفت: امروزه جهاد تبیین برای نسل چهارم و پنجم انقلاب الزامی است و برای زمینه‌سازی ظهور جهاد تبیین لازم است.

حسن جنگی در گفتگو خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: امام حسن عسکری در دورانی زندگی می‌کرد که اکثر عمر خود را در زندان و یا بازداشت خانگی بود و زیر نظر جاسوسان خلیفه عباسی حضور داشت.

وی افزود: دلیل حبس خانگی و زیر نظر گرفتن امام حسن عسکری (ع) این نقل مشهور بود که این امام شیعیان صاحب فرزندی خواهد شد که علیه ظلم و جور قیام خواهد کرد و آخرین منجی بشریت است که زمین را از عدالت پر خواهد کرد.

امام‌جمعه موقت نیر گفت: امام حسن عسکری (ع) نمونه و مصداق بارز جهاد تبیین بود ایشان که در بازداشت خانگی قرار داشتند و نمی‌توانستند آزادانه با تمام شیعیان خود ارتباط برقرار کنند پس با خواص یاران خود ارتباط برقرار کرده و به‌واسطه آنها رهنمود امام بر شیعیان می‌رسید.

وی افزود: لقب امام حسن عسکری (ع) ابن الرضا بود و به سه دلیل نشانگر این مطلب بود که امامت در زمان امام رضا (ع) شده است و دادن این لقب امام حسن العسکری (ع) نشان‌دهنده این بود که امامت بعد از امام رضا (ع) متوقف نشده، بلکه به فرزندان او منتقل شده است.

حجت‌الاسلام جنگی گفت: امروزه جهاد تبیین برای نسل چهارم و پنجم انقلاب الزامی است و جهاد تبیین برای طول سال است نه صرفاً یک دو روز و برای زمینه‌سازی ظهور جهاد تبیین لازم است که الگوی جهاد تبیین امام حست العسکری است.
انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • جهاد تبیین زمینه ساز ظهور است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج منهای یک