سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 79
  • بازدید: 904
  • 1403/06/23 - 14:10:23

ائمه‌جمعه شهرستان‌های اردبیل چه گفتند؛

عدم وحدت مسلمانان اسرائیل را جری‌تر کرد

عدم وحدت مسلمانان اسرائیل را جری‌تر کرد

امام‌جمعه خلخال گفت: عدم وحدت مناسب در بین آنها موجب شده تا اسرائیل غاصب همچنان به جنایات خود در فلسطین اشغالی و غزه ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه به تحقق اخلاق و معرفت خوب، امپراتور‌ رسانه‌ای استکبار جهانی، جاری کردن احکام الهی با اخلاق مناسب و دوری از چشم و هم‌چشمی تأکید کردند.

امام جمعه سرعین: مردم باید در تحقق اخلاق و معرفت خوب باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته که با حضور گسترده و پرشور آحاد مردم در مصلی نمازجمعه شهرستان سرعین برگزار شد، گفت: رهبر انقلاب در مورد عید غدیر برای نامزدهای انتخاباتی فرمودند، با خدای خود عهد کنید اگر پیروز شدید مسئولین خود را از کسانی انتخاب نکنید که ذره‌ای با انقلاب و اسلام زاویه داشته باشد.

وی مطرح کرد: انحراف شاید در اولین وهله کم باشد؛ ولی رفته‌رفته این انحرافات خیلی بزرگ‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرعلیپور مطرح کرد: ویژگی دوم برای اعضا و مسئولین این است که به شریعت دینی و اسلامی قائل باشد و در اجرائیات خود شریعت اسلامی و دینی را رعایت کند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام افزود: بیشتر مردم عروسی یا سایر مراسم‌های شاد خود را به این روز موکول می‌کنند به آنها توصیه می‌شود از تجمل‌گرایی، چشم و هم چشمی و خودبرتربینی دوری کنند. ارزش انسان را پول و دارایی مشخص نمی‌کند معرفت، ادب و ایمان و غیره که حد و اندازه‌ای ندارد به انسان شخصیت می‌دهد.

امام‌جمعه سرعین گفت: چشم و هم چشمی در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر دیده می‌شود که اگر همراهی آقا هم در این میان با خانم باشد دیگر قابل جلوگیری نیست برای مثال دختر یا پسر می‌گویند جهیزیه باید آن‌چنان باشد در منطقه از همه اول باشیم و غیره این چشم و هم چشمی نتیجه‌اش نهایت به طلاق ختم می‌شود هر کسی طبق فرمایش خداوند حرکت کند ضرر نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مردم باید در تحقق اخلاق و معرفت خوب باشند که اینها همه بهترین سرمایه واقعی دنیا و آخرت است.

امام‌جمعه گرمی: استکبار جهانی با امپراتور رسانه‌ای مردم را در جهالت نگه می‌دارد

آیت‌الله صفری، ️ امام‌جمعه گرمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان گرمی با بیان اینکه در این آخرالزمان که سخت‌ترین زمان برای مؤمنان است استکبار جهانی از دو ابزار یعنی جهل مردم و امپراتور رسانه‌ای برای تسلط بر دنیا استفاده می‌کند، افزود: امروز آنچه اساس بشریت را تهدید می‌کند این است که امپراتور رسانه‌ای در دست قدرت‌های شیطانی است که این رسانه‌ها اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای، پیام‌رسان‌ها در نقش دجال هم جنایت‌های جنایت‌کاران را توجیه می‌کنند و هم مردم را فریب می‌دهند و معروفات را منکر و منکرات را معروف نشان می‌دهند و هم از منکرات به نام معروفات به‌صورت تخصصی، مستمر و گسترده دفاع می‌کنند و هم تبلیغ و ترویج می‌نمایند.

آیت‌الله صفری نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبار جهانی در عصر حاضر مردم دنیا را با امپراتور رسانه‌ای خود در جهالت نگه می‌دارد و دوباره از این جهالت برای غارت ملت‌ها و اشغال سرزمین‌ها و حتی اشغال افکار و مغزها استفاده می‌کند و به بهانه مبارزه با تروریسم، تروریست می‌پروراند و کار تروریستی می‌کند و دنیا را ناامن می‌سازد؛ ولی با همین رسانه‌ها جنایت‌ها و خیانت‌ها را خدمت به مردم دنیا نشان می‌دهد.

دیکتاتورهای دنیا به بهانه دفاع از آزادی و دموکراسی به کشورها حمله می‌کند و مردم را قتل‌عام می‌نماید و ذخایر کشورها را غارت می‌کند؛ ولی به‌وسیله همین رسانه‌ها خود را مدافع حقوق بشر به دنیا معرفی می‌کند.

وی افزود: فاسدترین انسان‌ها در رأس قدرت قرار می‌گیرند و زنان و کودکان را به فساد می‌کشند و بنیان خانواده را تخریب می‌کنند و فساد اخلاقی را ترویج می‌کنند و به‌واسطه همین رسانه‌ها این فساد و جنایت را تمدن و فرهنگ و دفاع از حقوق زن به دنیا معرفی نمی‌کنند.

خطیب جمعه گرمی افزود: به همین دلیل تنها انسان‌های نادان هستند که فریب این رسانه‌ها را می‌خورند. آیا این از جهالت نیست وقتی ما از حجاب دفاع می‌کنیم به‌جای این که بگویند در کشف حجاب چه سودی برای استکبار است که با هزینه میلیاردها دلار از آن حمایت می‌کنند می‌گویند شما آیا سایر مشکلات را حل کردید که می‌خواهید مشکل حجاب را حل کنید؟ او متوجه اگر فساد اخلاقی جامعه را گرفت، اگر خانواده جایگاه خود را از دست داد، اگر کرامت زن و متانت و وقار زن غارت شد دیگر حتی اگر فقر و ناعدالتی و تبعیض هم از بین رود، خانواده درست نخواهد شد؛ بلکه این پول و ثروت بر فساد بیشتر خواهد کرد.

آیت‌الله صفری گفت: دشمنان ملت‌ها وقتی می‌خواهند دولتی را سرنگون کنند با همین پیام‌رسان‌ها ضمن این که جاسوسی می‌کنند جاسوس هم پرورش می‌دهند ضمن این که اطلاعات غلط به خورد مردم می‌دهند؛ بلکه سربازگیری هم می‌کنند و همین پیام‌رسان‌ها مانند یک مرکز پرورش نیرو به استکبار جهانی عمل می‌کند. آن‌وقت می‌بینید صداوسیمای جمهوری اسلامی یک خبری را اعلان می‌کند؛ اما خبر اینترنشنال معتبرتر می‌شود و این جوان بی‌خبر از همه‌جا متوجه نمی‌شود که فلسفه وجودی اینترنشنال فریب است و فریبکار همیشه دروغ می‌گوید و راست را هم برای فریب می‌گوید.


امام جمعه خلخال: زمینه ظهور امام زمان(عج) باید فراهم شود 

امام جمعه خلخال گفت: برای ظهور حضرت مهدی امام زمان (عج) زمینه حضور آن حضرت باید در جامعه امروزی و با تلاش شیعیان فراهم شود.

حجت الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تبریک سالروز ولایت حضرت مهدی موعود امام زمان(عج) و با اشاره  به وضعیت امروزی خانواده‌ها، ادارات، بازار، مساجد و همچنین اعمال عامه مردم جامعه امروزی گفت: همه ما با همه توان باید برای زمینه‌سازی حضور آن حضرت و مناسب‌سازی جامعه برای ظهور تلاش کنیم. 

وی گفت: جاری شدن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه هر یک از افراد جامعه بوده و برای رسیدن به این هدف نیازی به استفاده از راه‌کارهای خشن از جمله توهین و دعوا با افراد نیست، می‌توان با اخلاق مناسب به راحتی احکام الهی را در جامعه پیاده و جاری کرد. 

امام جمعه خلخال  در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)  از قول اهل سنت و آغاز هفته وحدت از روز دوشنبه هفته آتی اظهار داشت: با وجود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان، متأسفانه وحدتی که باید بین مسلمین برای مقابله با کفر جهانی وجود داشته باشد موجود نیست. 

وی افزود: با این همه جمعیت مسلمان در جهان ما حق وتو در سازمان ملل نداریم و در حالی که یک چهارم از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند عدم وحدت مناسب در بین آنها موجب شده تا اسرائیل غاصب همچنان به جنایات خود در فلسطین اشغالی و غزه ادامه دهد.

آغاز امامت امام زمان(عج) را باید جشن گرفت

 حجت الاسلام والمسلمین آیت‌اله نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با حضور پرشور و گسترده مردم شهرستان نیر در مصلی این شهرستان برگزار شد گفت: برای تربیت فرزندان شرایط جامعه و دوست اجتماعی فرزندانمان مؤثر است و باید توجه شود. 

وی افزود: آغاز امامت امام زمان(عج) که همزمان با ۹ربیع است را تبریک گفت و اضافه کرد در این روز اطعام و پخش نذری لازم است. 

امام‌جمعه شهرستان نیر گفت: تمام ائمه و پیامبران از ظهور منجی بشریت را نوید دادند و برای این روز لازم است جشن و شادی برگزار شود.

 وی افزود:با ولایت حضرت محمد(ص)به روایت اهل سنت هفته وحدت را پیش رو داریم. 

 نعمتی گفت: وحدت بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است. 

وی افزود: وحدت با صمیمیت و اتحاد و همدلی و مهربانی صورت می گیرد.

 امام جمعه شهرستان نیر گفت: اگر در کارها رضایت خدا در نظر گرفته شود در مقیاس بزرگ کشور پیشرفت می شود و در مقیاس کوچک شهر پیشرفت می کند. 

وی افزود: الگوی اتحاد و همدلی رئیس جمهور شهید رئیسی بود.

 نعمتی افزود: نیاز الان کشور وفاق ملی لازم است که در دولت چهاردهم رخ داده است و به هم دیگر اعتماد و احترام بگذاریم.

 وی افزود:هدف از وفاق ملی بحث اخلاق مداری خدمت به مردم و خدمت رسانی است. 

خطیب نماز جمعه شهرستان نیر گفت: در دولت وفاق ملی باید از کارشناسان جوان مومن خردمند و متعهد استفاده شود و معتقد به ظرفیت داخلی و سرمایه داخلی را بشناسد و بتواند از آنها استفاده کند.

 وی افزود: مهمترین راه حل اقتصادی این است که فرصت برابر برای تمامی اقشار جامعه محیا شود. 

 نعمتی گفت: درست است کار فرهنگی اجتماعی دیر بازده است ولی باید اهداف کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود تا عملکرد در این حوزه مشخص شود.

 وی افزود: در جنگ نرم ترکیبی دشمن برنامه دارد تا با پخش برنامه مبتذل جامعه را به ابتذال بکشاند. 

امام جمعه شهرستان نیر گفت: در منظرات آمریکایی هر دو کاندید به فروپاشی و متلاشی شدن اسرائیل از درون اشاره کردند ولی برخی افراد در جامعه ما این موضوع را باور ندارند.

 وی افزود: با تدابیر مقام معظم رهبری راهکار مهمی برای فروپاشی اسرائیل به وجود آمد. 

نعمتی افزود: دولت عراق در آستانه سفر رئیس جمهور پزشکیان گروهک تروریستی کومله و پژاک را از مرز ما دور کرد.

وی به تروری که اخیرا در سیستان و بلوچستان انجام شد اشاره کرد و گفت: هدف از این گونه ترور ها دشمن می‌خواهد ایران قوی را ضعیف کند و با ایجاد تفرقه و جو دوقطبی در جامعه کشور ما چند دسته کرده و تجزیه کند.

امام‎جمعه نیر از مردم خواست: با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس به فکر محرومان و مستضعفان جامعه باشند و به آنها از طریق شرکت در جشن عاطفه‌ها کمک کنند و از خیر مدرسه‌ساز روستای کورعباسلو تشکر کرد که با مبلغ ۲میلیارد ۵۰۰میلیون تومان مدرسه‎ای را افتتاح کردند‌.


انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • عدم وحدت مسلمانان اسرائیل را جری‌تر کرد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه منهای ده